Hej!
Mit første indlæg
Jeg har lyst og behov for at bore et 50mm hul gennem en regel, der er 2"4 og er bærende. Er klar over, at det måske ikke er det klogeste (?). Er det muligt at montere yderligere 2 reglar på hver sin side for at øge "bæreevnen"? Jeg har i så fald mulighed for det.
Årsagen til det store hul er installation af centralstøvsuger.
Vedhæfter billeder, her vises andre installationer, som jeg skal flytte eller rive (så det problem spørger jeg ikke om). Rød cirkel omtrent der, hvor jeg tænkte at bore, men måske lidt højere oppe. Grønne streger symboliserer yderligere reglar, som jeg kan montere. Disse skal naturligvis også bores igennem.
Taknemlig for svar.
Mvh Tommy
 
  • Billede af bærende regel med grønne streger for ekstra support og rød cirkel for borepunkt. Viser også rørinstallation og savsmuld på gulvet.
  • Billede af loftregel med grønne streger, der symboliserer mulige ekstra bjælker til at øge bæreevnen; rød cirkel markerer borested.
Rickard.
Borer du i midten, er det ingen fare. Ingenting vil falde sammen, fordi du borer gennem en regel.
 
  • Synes
Tommy_78
  • Laddar…
Rickard.
Sætter du en regel til, så har du nok bygget væk det meste af svækkelsen du får. Det lille ekstra arbejde er det nok værd alligevel.
 
  • Synes
Jörgen Thorsell1
  • Laddar…
Rickard. Rickard.ag sagde:
Sætter du en regel til der, så har du nok fjernet det meste af svækkelsen du får. Det lille ekstra arbejde er det nok værd alligevel.
Kanon! Takker for hurtigt svar!
Mvh Tommy
 
Tænk på ikke at bygge ind de rørskjøder, der ses på billede 2. Og velkommen til forummet!
 
T Thomas_Blekinge sagde:
Tænk på at ikke bygge ind de rørskarver som ses på billede 2. Og velkommen til forumet!
Takker takker
Nej da. Det er gamle højtalerkabler som skal væk
 
T Tommy_78 sagde:
Tackar tackar
Nej då. Det är gamla högtalarkablar som skal bort
Aha, du mener vandrørene? Disse skal på sigt også væk.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.