Hvad kan man gøre for at det ser meget bedre ud? Bordplade, ramme mm kommer fra IKEA.230079-skiva2.jpg
230077-skiva.jpg

Plejer der ikke at følge små strimler med, som man kan sætte på kanten?

Ja det gør det. Men jeg tænkte på, om man kunne få en bedre afslutning. Jeg synes skiven stikker ud lidt vel meget, men det ser måske bedre ud, når jeg får på remsan.

Remsen burde have været monteret, før pladen kom på plads. Selv lægger jeg også lidt siliconfuge mod skabet og væggen.

Skiven ligger løst så det er ingen problemer. Jeg skal måske save et sted mere pga. at væggen er lidt skæv.

Mikael_L
Hvordan ser det ud i den anden ende af pladen? Kan du skære pladen af i bagkanten, så den bliver smallere og slet ikke stikker frem?

Mikael_L sagde:
Hvordan ser det ud i den anden ende af pladen? Kan du skære pladen af i bagkanten, så den bliver smallere og ikke stikker ud?
Pladen "skal" stikke ud så meget, at den bliver jævn med lågen. Og så vil den rå del kunne ses uanset hvad. Skærer han den for meget, vil lågerne kunne ses fra oven og alt snavset løbe ned. Jeg har prøvet forskellige løsninger. Blev nødt til at skifte plader nogle gange. Den mest passende er at lade den stikke ud.

Måske nogle professionelle vil komme med bedre forslag.

Men at forsegle mod vand er nok det vigtigste. Hvad tror du?

Mikael_L
Jo det har du nok ret i.

Jeg gik og kiggede i køkkenet. Ja vores plader stikker ud, så forkanten mindst flugter med dørenes forside. Et sted var der sat kantliste i samme farve og struktur som pladen langs hele kanten på pladen.
Et andet sted (ved komfuret) var der sat en form for aluminiumliste, der omslutter kanten 1-2 mm. Antagelig silikone der bagved. Jeg burde måske tage et billede ... hmmm.

Jeg ville flytte ud højskabet og sætte dæksider der.

Hvis du saver en trekant fra hjørnet og får på remsa kan det sikkert blive bedre. Hvis det skal blive pænt, skal du nok få en pænere savsnit ved fasningen end det snit, der ses på billedet.

Erik

Hvilken lim skal jeg bruge for at få remsen på plads? Står ikke noget i IKEAs papir.

Oftest er de forberedt med smeltelim. Man limer med strygejern.

Er enig med Magnusss. Her mangler der en dækplade. Plus at den slet ikke behøver at stikke så meget ud for at justere med lågen, i hvert fald ikke ifølge disse billeder.
1) Fjern ved bagkanten, så pladen flugter med lågerne.
2) Afmonter højskabet
3) Monter en dækplade, lige så høj som højskabet, der flugter med lågerne.

Bordpladen og dækpladen skal flugte perfekt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.