Hej. Skal udvide et hus. Der ligger 2-kupet tegl på taget nu. Dette er fra midten af 80'erne. Bør man skifte alt tegl på taget eller bare supplere den nye del?
 
Hvis du har lertegl, ville jeg kun udskifte dem, der har en fejl. Et betontag fra 80'erne kan derimod være tid til at udskifte helt.
 
Tegltagsten har i princippet et evigt liv, så længe de er hele.
Også beton-tagsten er velegnede til genbrug.
At udskifte tagsten på hele huset for at matche tilbygningen handler nok mere om, hvad man finder æstetisk tiltalende.
Hvis taget er orørt siden huset blev bygget, bør I seriøst overveje at udskifte pap og lægter på det gamle tag, når I alligevel skal supplere med en tilbygning. Tagstenene kan med fordel genbruges både med tanke på miljø og økonomi.
 
  • Synes
Dilato
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.