Vi har købt et hus fra -65. Indervæggene i trappen til overetagen er noget utroligt bølgende. Hvad kan det skyldes, og kan det rettes uden at rive ned? Sandsynligvis 3tex eller masonit. Tænker at det ikke er helt ukompliceret, da det er lige i trappen. Vil ikke begynde at rive og så have en trappe, der falder :)

• Trappeopgang med bølgende indre væg, formodentlig 3tex eller masonit, og et gelænder af træ. Væggen ser ujævn ud.
  • Trappevæg i ældre hus, hvor overfladen er ujævn og bulet.
E Engfield sagde:
Vi har købt et hus fra -65. Indervæggene i trappen til overetagen er noget utroligt bølget. Hvad kan det skyldes og kan det rettes uden at rive ned? Sandsynligvis 3tex eller masonit. Tænker at det ikke er helt ukompliceret da det er netop i trappen. Vil ikke begynde at rive og så have en trappe som falder :)
Er bulerne hårde eller giver de efter?

Hvad er der på den anden side af væggen?

T Tompafix sagde:
Er bulerne hårde eller giver de efter?
De giver efter ganske let nogle steder, andre steder skal man tage godt fat, men der er stadig plads til at de kan give efter, ville jeg sige …

raveper raveper sagde:
Hvad er der på den anden side af væggen?
Den som billedet viser, har soveværelse på den anden side… modsat side gang… Ingen rør der går i de vægge iaf..

Plankvægge med masonit på, hvis jeg skulle gætte. Tretex bugter sig ikke på den måde.

• Synes
tergo
  • Laddar…
GoC GoC sagde:
Plankevægge med masonit på, hvis jeg skulle gætte. Tretex bukker ikke på den måde.
Okay! Bør jeg rive masoniten ned? :)

Hvis du er sikker på, at der ikke går el eller rør i væggen, kan du jo prøve at skrue i nogle skruer og se, om bulerne bliver gode. Ellers er det nok bare at rive ned for at få det glat.

E Engfield sagde:
Okej! Bör jag slite ned masoniten? :)
Er jo bare at teste et sted og tjekke, at det er masonit. Er det tilfældet, så fjern den og skru renoveringsgips på. Eller gør ingenting og konstater, at det hører til husets charme. Men det ser ud til at være solide buler.

Jeg har det samme i et rækkehus fra 87, gør nok ikke noget ved det.

GoC GoC sagde:
Det er jo bare at teste et sted og tjekke, om det er masonit. Hvis det er tilfældet, så fjern det og skru renoveringsgips på. Eller gør slet ingenting og konstater, at det hører til husets charme. Men det ser ud til at være reelle buler.
Jeg tror, jeg vil have svært ved at finde ro med, hvordan væggene ser ud. Men jeg må lige kigge lidt på, hvordan det ser ud derunder, tak for tippet!

T Tompafix sagde:
Hvis du er sikker på, at der ikke går el eller rør i væggen, kan du jo prøve at skrue nogle skruer i og se, om bulerne bliver gode. Ellers er det nok bare at rive for at få det jævnt.
Ja det er jeg! Jeg starter med en skrue og ser, hvad der sker, tak for tip!

Roffe_riff Roffe_riff sagde:
Jeg har det samme i et rækkehus fra 87, gør nok ikke noget ved det.
Desværre forstyrrer det mig for meget, så jeg må nok undersøge, hvor besværligt det er at ordne det alligevel ☺️

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.