Micke64 sagde:
Hvorfor da?

Du kan se, hvordan det fungerer på [media]Specielt tidspunkt 4:36

EDIT: Byggahus kan ikke linke til YouTube med tidsstempel.
Fordi skulle der være et problem med, at papirstrimlen ville suge for meget fugt.
Ville jeg/de ansatte have strimler, der slipper konstant.
Igen, det går ikke at tage en mand, der åbenlyst har nul erfaring med at bruge en spartel kniv alvorligt. Tænker på manden i filmen.

• Synes
Disneygrisen
  • Laddar…
S snowjim sagde:
Så man skal lade spartel med remsen tørre først, inden man lægger næste lag? Fik opfattelsen, at man skulle følge instruktionerne ovenover, men at man lagde på andet spartellag direkte. Så når det har tørret og sunket sammen, så spartler man en omgang til?
Simpelt,.
Spartel - remse - spartel

R Ragganof sagde:
Simpelt,.
Spackel - rema- spackel
Ja men hvis du anstrenger dig, kan du måske forstå, at det moment ikke er helt simpelt for præcis alle, og da kan en form for pjat være til stor hjælp.

• Synes
Snablis og 1 anden
  • Laddar…
Bernieberg Bernieberg sagde:
Ja men hvis du anstrenger dig, kan du måske forstå, at det øjeblik ikke er super simpelt for alle, og at en eller anden form for pjat kan være til stor hjælp.
Selvfølgelig, det har du ret i.
Hvis strippen slipper, er det for tyndt eller måske har spartelmassen nået at tørre.
Hvis man ikke er så hurtig til at påføre spartelmasse, anbefaler jeg at tage måske 1m ad gangen.

• Synes
Mattikoleman
  • Laddar…
Som glad amatør er det vådrumslim eller vådrumsgrund, der gælder. Jeg bruger altid vådrumsgrund, det "klistrer" direkte og tørrer hurtigt, og jeg har aldrig fået en boble.

• Synes
Stefan N
  • Laddar…
M
R Ragganof sagde:
For hvis det ville va et problem med at papirstrimlen ville suge for meget fugt.
Skulle jeg/de ansatte have strimlen slap konstant.
Igen går det ikke at tage en mand, der åbenbart har nul erfaring til at bruge en spartelkniv alvorligt. Tænker på manden i filmen.
Hvis det var så enkelt, ville ikke så mange have fået bobler. Du må gerne forklare i detaljer, hvad der giver en boblefri strimmel, og hvad der ikke gør det.

Alle ved, at papir bobler, hvis det bliver vådt. At det bobler, hvis strimlen suger fugt fra spartelmassen, er vel ikke så mærkeligt? Hvorfor er den der "mand" helt forkert på den? Nu hævder han at være en instruktør fra Ivy Tech Community College, så han har nok en form for erfaring.

Micke64 sagde:
Hvis det var så enkelt, ville ikke så mange få bobler. Du må gerne forklare i detalje, hvad der giver en boblefri strimmel, og hvad der ikke gør.

Alle ved, at papir bobler, hvis det bliver vådt. At det bobler, hvis strimlen suger fugt fra spartelmassen, er vel ikke helt mærkeligt? Hvorfor er den der "mand" helt forkert på den? Nu hævder han at være en instruktør fra Ivy Tech Community College, så han har nok en form for erfaring.
Se ovenfor

• Synes
Mardau
  • Laddar…
Mener I altså, at der bliver luftbobler? Eller at papiret bliver ujævnt?

Problemet jeg havde sidste sommer var jo, at strimlen blev bølget i kanterne, ja, lidt som vådt papir simpelthen.

I dag brugte jeg en anden strimmel, og den lagde jeg desuden i blød, og den blev slet ikke bølget.

Når strimlen er våd, har jeg meget lettere ved at fæstne strimlen i spartelmassen. Det er meget muligt, at jeg har for lidt spartelmasse i grunden, men trækker jeg strimlen af, kan jeg se, at den faktisk er fæstnet i spartelmassen.

Hvad der er rigtigt og forkert afhænger sandsynligvis meget af erfaring og fremgangsmåde.

I mit tilfælde er det meget vigtigt, at det holder sammen, da jeg har sat gips mellem kælder og entréeplan, altså fra beton til træ i mit tilfælde. Så man kan forvente en del bevægelser. Ifølge farvebutikken skulle dog papirstrimler være tilstrækkelige, man behøvede ikke væv eller lignende.

S snowjim sagde:
Problemet jeg havde sidste sommer var jo, at strimlen blev bølget i kanterne, ja, lidt som vådt papir simpelthen.

I dag brugte jeg en anden strimmel, og den lagde jeg desuden i blød, og den blev slet ikke bølget.

Når strimlen er våd, har jeg meget lettere ved at fæstne strimlen i spartelmassen. Det er meget muligt, at jeg har for lidt spartelmasse i bunden, men trækker jeg strimlen af, kan jeg se, at den faktisk er fæstnet i spartelmassen.

Hvad der er rigtigt og forkert, afhænger sandsynligvis meget af erfaring og fremgangsmåde.

I mit tilfælde er det meget vigtigt, at det holder sammen, da jeg har sat gips mellem kælder og entreplan, dvs. fra beton til træ i mit tilfælde. Så man kan forvente sig en del bevægelser. Ifølge malerbutikken skulle papstrimler dog være tilstrækkeligt, man behøvede ikke væv eller lignende.
Da har din malerbutik løjet for dig, evt. mangler erfaring.
At strimle sammen dødt og levende materiale, er at bede om problemer.
Væv er for øvrigt ekstremt følsomt for bevægelser.

• Synes
Stelios Ladopulos
  • Laddar…
R Ragganof sagde:
Så har din farvebutik løjet for dig, evt mangler erfaring.
At remse sammen dødt og levende materiale er at bede om problemer.
Væv er i øvrigt ekstremt følsom for bevægelser.
okay, lyder ikke så godt.

Det jeg har gjort nu er at sætte renoveringsgips (glasfiberarmeret) plader, der sidder 60% limet på beton (kælder) og 40% skruet (MANGE SKRUER) i træ (entréplan). Derefter har jeg nu spartlet alle samlinger med samleremser. Det er altså ikke samleremserne, der alene vil holde det sammen, men primært er det lim, renoveringsgips og skruer.

Er det nok, eller skal jeg lave noget mere?

Inden renoveringen havde man spartlet en eller anden type væv ind og så sat tapet direkte på dette. Der var ikke kommet nogen revner der siden 70'erne, men så var tapeterne også rigtig tykke. Derimod kom der revner i samlinger mellem spånplader, og der har jeg nu sat gips og remser, så jeg håber, det modvirker problemet.

Her kan man se lidt billeder inden spartling blev gjort: http://imgur.com/a/KVAXy

• Synes
StillSabina
  • Laddar…
S snowjim sagde:
okay, lyder jo ikke så godt.

Det jeg har gjort nu er at sætte renoveringsgips(glassfiberarmeret) plader som sidder 60% limet på beton(kælder) og 40% skruet(MANGE SKRUER) i træ(stueetage). Derefter har jeg nu spartlet alle fuger med samlebånd. Det er altså ikke samlebåndene der alene vil holde det sammen, men først og fremmest er det lim, renoveringsgips og skruer.

Rækker det eller skal jeg ordne noget mere?

Inden renoveringen havde man spartlet en slags væv ind og derefter sat tapet direkte på dette. Der var ikke kommet nogle revner der siden 70'erne, men så var tapeterne også virkelig tykke. Derimod blev der revner i samlingerne mellem spånpladerne og der har jeg nu sat gips og strimler, så jeg håber, det modvirker problemet.

Her kan man se nogle billeder inden spartling blev lavet: [link]
Ser at jeg misforstod, troede du mente at du havde spartlet træ og gips sammen.
Det du har gjort er helt korrekt, behøver ikke være bekymret. :)

• Synes
snowjim
  • Laddar…
Der findes skarvspartel, som er lavet til at spartle papirstrimlen ind med. Det spartel er vådere. Måske fungerer det bedre mod bobler.

K Klicka sagde:
Der findes skarvspartel, der er lavet til at spartle papirstrimlen med. Det spartel er vådere. Måske fungerer det bedre mod bobler.
Indeholder mere lim, og er oftere finere sand i.

Bernieberg Bernieberg sagde:
Jeg siger, at strimlen ikke skal limes, hvis man er professionel maler og har en fornuftig timeløn, men en glad amatør kan tage sig tid til det ekstra trin. Resultatet bliver der ikke noget i vejen med.
Hvordan limer man strimmel på en våd våd spartel? Eller venter I først, til første spartel bliver tørt, og så limer I papirstrimmel på det? Tak på forhånd for tips...Er ny..

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.