Hej!

Jeg har limet en gipsplade sammen med en spånplade med Casco Boradfix. Nu står der, at skruerne skal fjernes, men det føles bedre, hvis de får lov at sidde, synes jeg. Nogle tips eller råd er jeg taknemmelig for at få.,..

MVH Jens

Mit råd er, at du altid følger monteringsvejledningen, selvom du af en eller anden grund synes, det føles bedre at gøre på en anden måde.

Er det gulv eller væg? Badeværelse?

Det er et badeværelse!
Jeg tænker, hvis boardfixet ikke rigtig sidder på nogen steder, så måske begynder det at spille mellem pladerne, og fliserne løsner sig eller revner i fugerne...

MVH Jens

Ja, det er klart, at boardfix skal sidde rigtigt, men egentlig kan pladen hænge frit i 450 mm uden, at den ville svigte for meget. Så meget kan du næppe have mislykkedes med. Og igen, hvis du har en monteringsvejledning fra producenten, skal du altid følge den. Det gør det meget sværere for producenten at frasige sig ansvar, hvis noget går galt.

I praksis kan skruerne ikke gøre nogen skade, hvis det er på væg, du har limet plader (du kunne jo have nøjes med kun at skrue pladerne, limning er som regel helt unødvendig på væg). Er det på gulv, skal man jo altid hellime gipsen (hvis man absolut skal have gips og ikke flydespartel direkte), og der må ikke være nogen skruer. Antagelig siger Casco generelt ingen skruer for at undgå misforståelser, og fordi skruerne ikke opfylder nogen som helst funktion, hvis man hellimer en plade.

Hej!

Grunden til, at jeg ikke bare skruede pladerne, var, at jeg ligger lidt under den anbefalede væg... jeg har en spånplade på 10 mm og en rotgips på 6,5 mm med 60 cc på væggene. Og så regnede jeg med, at hvis jeg limer pladerne, bliver det lige så stærkt som en "godkendt" væg... eftersom jeg jagter centimeter, så måtte det blive sådan, og så må jeg jo tage konsekvenserne af det senere...

MVH Jens

Ah, det lyder som en helt fornuftig løsning.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.