Hej,

jeg har brug for tips om, hvordan jeg kan udelukke lys og lyd i soveværelset. Det handler ikke om vinduet, men om døren ud mod rummet. Der er ikke rigtig plads til en dør, og jeg vil også gerne kunne dække åbningen mod garderoben ved siden af. Se billedet for at se, hvad jeg taler om. Jeg har overvejet to løsninger:

- Panelgardiner med en skinne over både dør og garderobe, som dækker enten garderoben eller døren. Udelukker lys, men ikke lyd.

- En form for tungt stof til at dække døren, udelukker lys og lyd, men dækker ikke garderoben.

Har I nogle ideer?

rummet.png

• Synes
Johanna B
  • Laddar…
Lumi folde dør er et alternativ.

En foldedør er jo ikke en helt dum idé for døren, undrer mig over, hvor brede de er sammenfoldede. Skal kigge mere på sådanne.

Zixten - mmm, eller hvordan :P

Hvorfor ikke en dør på skinne.
Når I lægger jer, fører I den over mod dør åbningen, når I ikke skal sove så dækker den garderoben?

Frodda: Hvis jeg bryder dørkarmen løs, kommer åbningerne i samme plan, men jeg har en døråbning som er ca. 80 x 200 og en garderobeåbning som er ca. 110 x 240 (højde i rummet 270). Skal man sætte skinnen i loftet da? Hvor kan man finde døre i disse dimensioner tro?

Yonder sagde:
Frodda: Hvis jeg bryder dørkarmen op, vil åbningerne være i samme plan, men jeg har en døråbning, der er ca. 80 x 200, og en garderobeåbning, der er ca. 110 x 240 (højde i rummet 270). Skal man sætte skinnen i loftet så? Hvor kan man finde døre i disse dimensioner mon?
Kan man ikke åbne helt op i den væg så? Så hele hullet er lige så højt som garderobeåbningen...

Min tanke var, at man kan købe skinnerne selv og montere dem, så er det ikke så svært som det kan synes at fremstille en dør, foretrækker selv egeplader, fræs ud håndtaget, og slib lakér.
Behøver ikke at være en skide tyk plade jo.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.