saltrulle sagde:
Kan købe en bogreol af mig i stedet. Ingen skruer i væggen eller noget. :)

Kunne ikke lade være med at komme til at tænke på de afstandsbolte vi bruger i "elskabene", da jeg så billedet. Har dog aldrig set dem med gevind længere end de ca. 8-10mm de plejer at være... men det har måske nogen andre...med længere gevind havde det nok fungeret fint sammen med en almindelig gipsanker hylster i væggen.

[bild]
Sæt en gevindstang i den anden ende, så har man så langt gevind man vil.

Protte

Wwhhhaaattt?!?!

Prototypen!

Tror du, du ville kunne specificere den sætning lidt mere i Anders And-sprog eller æbler og pærer (dvs. samme sprog man taler med børn, når man skal lære dem noget...)????

Tror jeg er rimelig snedig på andre områder men ikke på dette emne åbenbart... *SUCK*

Derfor har jeg brug for lidt mere indgående forklaring/beskrivelse/oversættelse... :S

Senest redigeret:
Jeg tror, at det beslag, der er bedst til formålet, er det som Mattias linkede til i indlæg 3 her ovenfor.

Jeg troede, at det beslag (stangen med trægæng) som du viste i dit første indlæg, var netop et der fulgte med en færdig hylde.

Ellers har IKEA en hylde med lignende konstruktion, hvis jeg husker ret så minder deres beslag om det Mattias linkede til, dog ikke justerbart. Finessen med det beslag er, at der er skruehuller på det, så man bør kunne bruge en skrue og plug der er passende til væggen.

Hvis du kunne måle på din sekskantede stang "diameteren" ikke på toppene men måle på det flade (kaldet nøglevidde, det mål skiftenøglen skal være åben for at gribe sekskanten), kan være 7, 8 eller 10 mm. Det vil afgøre hvilken gevind det er (M4, M5 eller M6).

Derefter gælder det om at finde et gipsanker med samme gevind.

Billedet viser en afstand med en meter kapbar gevindstang.

Protte

• En meter lang gevindstang med afstandsstykke placeret på et fladt underlag.
I gips?
Med skjult ophængning af hyldeplader?

Ja, til den skrue som blev vist i opslag #1? Alligatorpluggen folder sig jo ud og bliver som en mollyplugg?

bassetasse sagde:
Raceman! Lattjo at have fundet en "själsfrände" af samme race. For som sagt 'själv är bäste dräng'... *ASG*
Hvilken race er du? Selv er jeg en blanding af Smålänning, Stockholmare, Upplänning og Dalmas. :)

bassetasse sagde:
PS.
Lærer jeg mig yderligere ngt ang fästa i gipsvägg I let u know
I'l wait for u babe.;) Hvordan går det med hylden?

raveper sagde:
Ville have brugt sådan en. [link]

Kaldet bla. speedplugg eller driva. Man skal dog tænke på, at disse hylder ikke er lavet til en større belastning, men mest for syns skyld.
Der findes lignende også i plast, som er mere tilgivende for ikke at have den helt rigtige gevind.

Jeg hængte faktisk rigtig store og tungt belastede hyldeplan på enkelgips med disse, men jeg satte på den anden side sikkert 10 stk.

En variant er jo at sætte en "bræt" på fladen på væggen over mindst en regel og derefter skrue hylden i denne. Men det bliver måske ikke tilstrækkeligt usynligt?!

Raceman sagde:
Hvilken race er du? Selv er jeg en blanding af Smålänning, Stockholmer, Upplänning og Dalmas. :)

*GRINER* Jeg er en blanding af Skåning, Stockholmer og Dalmas... Næsten komisk!

Raceman sagde:
I'l wait for u babe.;) Hvordan går det med hylden?

Ikke så godt... Givet op håbet om at fikse hylderne med mine "mindre synlige" anordninger da jeg ikke fik nogen rawlplugs til at passe sammen med "skrudedelen".
Så måtte det blive de grimmeste konsoller, som nogen nogensinde har skabt for at holde op hylderne indtil videre (se billedet som man ser også et andet af hullerne efter min rawplugtestingtesting, inden jeg gav op. OG det er bare et af omtrent de hundrede huller, jeg har formået at lave, inden jeg gav op..l Mangler bare at væggen falder sammen nu p g a alle hullerne... :().

• Hylder monteret med enkle metalbeslag mod en væg, omgivet af flere tidligere borehuller som følge af forsøg på montering.
Gunnar_A sagde:
En variant er jo at sætte en "bræt" på fladen på væggen over mindst en regel og så skrue hylden i denne. Men det bliver måske ikke tilstrækkeligt usynligt?!
Tak for tipset..., MEN jeg forstår faktisk ikke helt, hvad du mener med, hvordan jeg skal fastgøre hylden??? Jeg antager, du mener, jeg skal sætte et bræt med den bredeste side mod væggen og finde en regel, så den sidder stabilt, men så...???
Jeg har nemlig selv tænkt på at lave en lignende variant med en "mindre variant træregel", som bliver en "firkantet liste" under hyldeplanet, som jeg så borer fast hyldeplanet i "oppefra selve hyldeplanet og ned i minireglen, så at sige". Men videre ikke noget, jeg har prøvet, for det føles som om, det ikke bliver stabilt, hvis ikke selve hyldeplanet har nogen fatning i væggen, kun nedenunder, eller...???
(Hvis nu der er nogen, der forstår, hvad jeg mener, for det gør jeg næsten ikke selv...).

raveper sagde:
Ville have brugt en sådan her. [link]

Kaldes bl.a. speedplug eller driva. Man skal dog tænke på, at disse hylder ikke direkte er lavet til større belastninger, men mest for syns skyld.
Desværre er det mere end for syns skyld.
En stykkes på otte kilo (overvægtig altså..) og en stykkes på 6 kilo (billede uden alle kilo først og derefter med alle kiloene..., desværre blev billederne uklare).

• Kattesenge hylder på væg i soveværelse, inden katten belaster hylderne, med bogmagasinholder til højre; del af et bygget projekt.
  • To katte sidder på hylder i et rum; en øverst, en nederst. Rummet har en seng og magasiner på væggen. Belysningen er dæmpet.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.