Men hvis du har klinker på gulvet, må du vel have gulvvarme?
Spadernes blade bliver kolde og sprøde ellers :confused:

Fiskbensparketgulv.

Hvilke trossbotten plader havde man i gamle dage "60'erne"?

Savede brædder.

useless useless sagde:
Savede brædder.
Har noget pladetype men ved ikke hvad materialet er. Føles som en blanding mellem spån og flisplade

useless useless sagde:
Skar til skiver.
Som blev skåret til længde = afstanden mellem gulvbjælkerne og lagt på 1"x1" lægter sømmet langs underkanten af bjælkerne.
Og så avispapir, så savsmuldet/høvlespånerne ikke skulle begynde at rive ned i krybekælderen inden rotterne havde gnavet hul og bygget rede.
Det blev herligt velfriserede og trækfulde gulve!

• Synes
Revoman
  • Laddar…
Tester at vække liv i en tråd med sidste indlæg for 4 år siden. Har brug for jeres meninger om forskellige varianter af blindbundplader. Fibercement går bort, for dyrt (til en tilbygning på sommerhuset).

Troede jeg!! Byggmax har samme pris for fibercementplade som for oliehærdet træfiber med næsten samme mål. De skriver, at den oliehærdede er letbearbejdelig. Sammenlignet med fibercement, som man risikerer at sprække i håndteringen?

(Byggmax sælger også asfaltboard. Det har jeg under det eksisterende hus, og det har holdt uden at svigte siden 1979, men jeg troede, det var ude af spillet nu.)

K-Rauta har også oliehærdede. Men limen virker afskrækkende: phenol, polymer med formaldehyd. Læste et sted, at formaldehyd er ok, hvis niveauet i luften holdes under grænseværdien. Sådan noget tager jeg med et gran salt.

Bauhaus ligeledes oliehærdet træfiber.

Ifølge et tidligere indlæg i denne tråd var Byggmax fibercementplade et godt alternativ, og så viste det sig, at de var holdt op med at sælge. Nu har de tilsyneladende startet igen.

I bemærker, at jeg hælder til fibercement. Hvis nogen har dystre erfaringer med Byggmax fibercementplader, vil jeg være taknemmelig for en advarsel.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.