Nogle gange trækker man jo afløb gennem bjælkelag, når der ikke er andre alternativer. Kommunikerer selvfølgelig også med tømreren om, hvordan de vil have det, hvor det er bedst (mindre dårligt) at lave hullerne osv.
Nu er jeg hjemme hos mig selv og renoverer badeværelse, og så er det naturligvis mig, der skal forstærke efter hullerne også.
Bjælkelaget er 220 og spændvidde på 3 meter
Tror I, dette fungerer, eller skal jeg gøre noget anderledes?
Bliver 22 spån, flyde og klinker på gulvet.
Ser lidt rodet ud. Altid problemer med bjælkelag som du har, dårligt med plads. Men det du har gjort med forstærkning er måske på visse steder overkurs. Bedre det end ingenting. Hvordan går det med jernet på top billede 1, kommer gulvspånpladen til at ligge på det.
Det holder nok men fra et holdbarhedssynspunkt er det bedre med lange forstærkninger som fordeler belastningen over større område (tænk løftestang). Dine relativt korte forstærkningsplader får nu større forskydningskræfter på skruerne.
I øvrigt havde jeg nok lynet gylpen for at fotografere i den vinkel .
Ser lidt rodet ud. Altid problemer med bjælkelag som du har, dårligt med plads. Men det du har gjort med forstærkning måske på vissa steder er overkurs. Bedre det end intet alls. Hvordan går det med jernet på top billede 1, kommer gulvspån at ligge på det.
Jupp rodet værre!
Det er godt at høre, hellere tage i lidt for meget end for lidt.
Nja, spånet havner ovenfor jernet, typ några millimeter, har jo fået hæve bjælkelaget lidt når jeg har rettet det
Det holder nok men fra et styrkesynspunkt er det bedre med lange forstærkninger, der fordeler lasten over et større areal (tænk løftestang). Dine relativt korte forstærkningsplader får nu større forskydningskræfter på skruerne.
I øvrigt havde jeg nok trukket lynlåsen op for at fotografere i den vinkel .
Haha ja jeg gjorde nok en lille tanketorsk der. Jernet på billederne var to meter langt, men jeg skar det i 400 mm stykker. Jeg tænkte, det bliver nok godt
Jeg ville ikke rode medreglerna uden at flytte brønden til højre i det aflange rum. Det afhænger helt af, hvad man skal have ovenover og mulig plads til noget. Jeg tænker mig en bruser, og så kan brønden flyttes. Nyt gulv lægges med fald mod brønden, og ca. 10-15 cm fra den laves et lokalt fald, lidt ekstra nedadgående.
Jeg ville ikke rode medreglarne, men flytte brønden til højre i den aflange bås. Klart afhænger af, hvad man skal have ovenover og evt. plads til noget. Tænker mig en bruser, og så kan brønden flyttes. Nyt gulv lægges med fald mod brønden og ca. 10-15 cm fra den laves et lokalt fald, lidt ekstra ned ad bakke
Problemet er, at vi skal have en 90 bruser.
Centrum på brønd bliver således 45 cm fra væggen. 45 cm fra færdig væg rammer præcist i bjælken, rammer aldrig ved siden af
Vil ikke have bruseren i centrum 45 og brønden i centrum 58. Ved hvordan tosset det ser ud