55,870 læst ·
68 svar
56k læst
68 svar
Blikkenslager - skal det se sådan ud?
Hvordan mener du, at en gammel skorsten muret med kalkbrug ville have det bedre af at blive helt klædt ind med plade uden nogen chance for at tørre ordentligt? Det er jo snarere en dødsdom for en gammel skorsten.D docboy sagde:
Klart meget bedre! men lægges der ca tre cm puds? At det er ujævnt underlag måske gør, at det kommer til at blive godt alligevel, og pudset skal gå over pladekanten, så vandet slipper fra pudset og ikke ligger og "suger" på pladekanten. Men hvad menes der med, at der kommer en "klämma"? Er det forhåbentlig en overbeslag eller er det desværre en tilslutningsliste mod pudskanten?J Joakim88 sagde:
Flot, det betaler sig at klage!!
Bredden på puslisten har vi ikke diskuteret. Tænkte ikke engang på det selv. Så træls når man er udenfor sit kompetenceområde.Noramasen sagde:
Klart mycket bättre! men lægges det på ca tre cm puss? At det er ujævn underlag måske gør at det vil blive godt alligevel, og pussen skal rå over blikkanten så at vandet slipper fra pussen og ikke ligger og "suger" på blikkanten. Men hvad menes med at der kommer en "klemme"? Er det forhåbentlig en overflade eller er det desværre en tilslutningsliste mod pusskanten?
Som jeg forstod det så bliver det vel nogen type af overflade.
Nokrenden skal vel ligge under tagstenene?J Joakim88 sagde:Havde blikkenslager herhjemme i dag. Vi skal have lavet lidt forskellige ting på taget, og han begyndte med nederbeslaget på skorstenen. Skorstenen skal pudses senere, så dette skal være et beslag med "pudskant".
Da han også begyndte på kvisten, formoder jeg, at han anser sig som færdig med nederbeslaget.
Jeg må indrømme, at jeg aldrig har set et nederbeslag på nært hold, men må indrømme, at jeg blev skuffet, da jeg så, hvad der var monteret på vores skorsten, da jeg kom hjem. Skal det se sådan ud? (billedet med sort plade er på beslaget over vinduet på kvisten)
Det der havde jeg været tilfreds med.