F fribygg sagde:
Pænt blikkenslagerarbejde men den platform der og tagstigen ødelægger helhedsindtrykket.
Især når billedet er zoomet.
Ja skorstenen vil have det sådan, så han slipper for at falde ned.

• Synes
iittala og 2 andre
  • Laddar…
J Johan Sahlin sagde:
Frem for alt når billedet er zoomet.
Ja skorstensfejeren vil have det sådan, så han slipper for at falde ned.
At man har brug for tagsikkerhed, hvis man skal feje oppefra, forstår jeg meget godt, men det er synd at montere på en måde, så det skæmmer et ellers smukt tag.

• Synes
SvanteGp og 1 anden
  • Laddar…
Se da for guds skyld til at de plader hele skorstenen. Bedre for skorstenen og bliver meget pænere og nemmere at få godt.

D docboy sagde:
Se då for guds skyld til at de klæder hele skorstenen ind. Bedre for skorstenen og bliver meget pænere og nemmere at få godt.
Hvordan mener du, at en gammel skorsten muret med kalkbrug ville have det bedre af at blive helt klædt ind med plade uden nogen chance for at tørre ordentligt? Det er jo snarere en dødsdom for en gammel skorsten.

• Synes
Ammmi og 5 andre
  • Laddar…
Sådan ser det ud i dag. Jeg er ikke så indsat i lige præcis blikkenslagerarbejde som sagt, men jeg synes, at det ser meget bedre ud iaf.
I morgen skal der komme en "klämma" over den øvre kant, som så skal fastgøres til skorstenen.

• Rød metalinddækning ved skorstenens bund på et tegltag. Forberedt til at montere en klemme over kanten for at fastgøre til skorstenen.
  • Rød taginddækning på murstensskorsten, med sort net på taget. En klemme skal monteres på den øvre kant af skorstenen i morgen.
  • Murstensskorsten med rødt metal omkring på et tag med røde teglsten. En klamme skal monteres på den øvre kant af metalpladen.
  • Rød murstensskorsten med metalplade omkring, forbundet med fugemasse. Landskab i baggrunden.
  • Synes
shtob og 14 andre
  • Laddar…
J Joakim88 sagde:
Såhär ser det ud i dag. Jeg er ikke så meget inde i lige pladearbejde som sagt, men jeg synes, at det ser meget bedre ud i hvert fald.
I morgen skal der komme en "klämma" over den øverste kant, som derefter skal fastgøres til skorstenen.
Klart meget bedre! men lægges der ca tre cm puds? At det er ujævnt underlag måske gør, at det kommer til at blive godt alligevel, og pudset skal gå over pladekanten, så vandet slipper fra pudset og ikke ligger og "suger" på pladekanten. Men hvad menes der med, at der kommer en "klämma"? Er det forhåbentlig en overbeslag eller er det desværre en tilslutningsliste mod pudskanten?

• Synes
Fredagscola
  • Laddar…
Flot, det betaler sig at klage!!

• Synes
Huddingebo og 1 anden
  • Laddar…
En muret skorsten lider under regn sne kulde. Meget bedre at holde den tør året rundt. Fugerne forvitrer til sidst. Også dårligt ikke at have skorstenshoved på, når der ellers kan regne ned i skorstenen.

Noramasen Noramasen sagde:
Klart mycket bättre! men lægges det på ca tre cm puss? At det er ujævn underlag måske gør at det vil blive godt alligevel, og pussen skal rå over blikkanten så at vandet slipper fra pussen og ikke ligger og "suger" på blikkanten. Men hvad menes med at der kommer en "klemme"? Er det forhåbentlig en overflade eller er det desværre en tilslutningsliste mod pusskanten?
Bredden på puslisten har vi ikke diskuteret. Tænkte ikke engang på det selv. Så træls når man er udenfor sit kompetenceområde. :rolleyes:Skorstenen er ret ujævn muret fra før så forhåbentlig så bliver det godt.

Som jeg forstod det så bliver det vel nogen type af overflade.

• Synes
Noramasen
  • Laddar…
J Joakim88 sagde:
Havde blikkenslager herhjemme i dag. Vi skal have lavet lidt forskellige ting på taget, og han begyndte med nederbeslaget på skorstenen. Skorstenen skal pudses senere, så dette skal være et beslag med "pudskant".
Da han også begyndte på kvisten, formoder jeg, at han anser sig som færdig med nederbeslaget.

Jeg må indrømme, at jeg aldrig har set et nederbeslag på nært hold, men må indrømme, at jeg blev skuffet, da jeg så, hvad der var monteret på vores skorsten, da jeg kom hjem. Skal det se sådan ud? (billedet med sort plade er på beslaget over vinduet på kvisten)
Nokrenden skal vel ligge under tagstenene?

K karlmb sagde:
Nokforseglingen skal vel ligge under tagstenene?
Da løber det eventuelle vand jo alligevel ind under tagstenene. :thinking: Skal ligge over mønsterbrættet og ud på overkanten af stenene ifølge hvad jeg har forstået i hvert fald.

• Synes
karlmb og 4 andre
  • Laddar…
Jeg lagde min nocktætning ovenpå tagstenene også. Den er jo ventileret med små små huller, iaf den jeg satte fra benders. Den forhindrer jo også snavs som blade og fugle i at flyve ind imellem :)

• Synes
Nikorasu og 1 anden
  • Laddar…
Det der havde jeg været tilfreds med.

• Synes
Maxizor
  • Laddar…
Hvis det var den samme plåtslagare, der gjorde det der, så kan man jo undre sig over, hvad der skete ved første forsøg.

• Synes
  • Haha
iittala og 2 andre
  • Laddar…
J jliljeha sagde:
Hvis det var den samme plåtslagere som gjorde det der, så kan man jo undre sig over, hvad der skete første forsøg.
Tænkte det samme, ville være sjovt, hvis TS kunne spørge.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.