For nogle år siden vaskede jeg mine havefliser udenfor med noget godt middel, ikke bare blev de rene, men også blev de fint bleget. (Ret stærkt middel ja).

Nu kan jeg ikke huske, hvad midlet hed, og jeg er ved at google mig ihjel efter det. Er der nogen, der kender noget lignende?

Klorin bruger jeg!
(Efter højtryksrensning)

Ikke sandsynligt, at de blev bleget. De blev nok lige så rene og lyse som da de var nye. Sandsynligvis noget ludbaseret (højt pH), der renser alt ordentligt.

• Synes
blob
  • Laddar…
Dør ikke alle blomster og træer omkring, når man bruger klorin?

blob sagde:
Dør ikke alle blomster og træer omkring, når man bruger klorin?
Var det ikke havefliser TS skulle blege?

Ja?

blob sagde:
Jo?
Mit tip til dig var at bruge kloropløsning på fliserne, ikke på blomster og træer. Men du har ret, man bør forklare grundigt. :)

Det bør være vindstille, med affedtningssprøjte eller lignende, 1/10 klor, resten vand
pas på vegetationen i nærheden, brug beskyttelsesbriller og åndedrætsmaske, der kan modstå organiske dampe. Man må absolut ikke drikke kloropløsningen, hvis du ufrivilligt tager en slurk, ring straks 112 og henvis til denne tekst.
;)

Senest redigeret:
:)

når jeg skyller løsningen bort lærer den at tage vejen forbi et bed med blomster på en eller anden måde. Eller skal jeg lade den sidde og selvtørre bort?

blob sagde:
:)

når jeg skyller løsningen væk, vil den sandsynligvis nå at passere forbi et bed med blomster på en eller anden måde. Eller skal jeg lade den blive siddende og selvtørre bort?
Jeg drillede dig, du har ret, det er måske ikke så passende med klorin. Men hvis du er forsigtig, kan det måske fungere, hvis du ikke floder med løsningen? Og, som du skriver, så skal det selvtørre.

Senest redigeret:
Du havde ret Johan Gunverth. Højtryksrenseren fjernede belægningen, og de blev lyse og fine igen - helt uden midler :)

M
Klor nedbrydes ret hurtigt, og hvis du fortynder det rigeligt ved at skylle af, bliver det ikke så miljøfarligt alligevel...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.