Hej! Jeg skal lave en brokonstruktion baseret på to lange bjælker (godt 15 meter). I den ene ende vil jeg forankre bjælkerne i klippen, og i den anden ende vil bjælkerne blive forankret i en sten ude i vandet (tænker at bore ned gevindstang eller alternativt en form for bjælkesko osv. som jeg fastgør med hit-masse). På den måde kan hele konstruktionen blive liggende over vinteren, da alt vil være et stykke over overfladen. Jeg tænkte også at lade bjælkerne stikke lidt ud over det sidste punkt (stenen) for på den måde at fjerne en del af vægten, hvilket kan medføre at bjælkerne hænger ned mellem klippen og stenen (hvilket jeg har svært ved at tro, at de kan gøre). Jeg overvejer at bruge I-bjælke, H-bjælke eller firkantbjælke, helst I-bjælke. Ved nogen, hvor jeg kan finde bjælker, og hvilken type bjælke der vil være bedst at bruge?
er ipe=ibalk og hea=h-balk? og hvad er kkr? belastningen bliver kun længdegående reglar (to-tre tommer) plus en form for terrassebrædder at gå på hele vejen ud. Du mener, at ipe 160 for eksempel vil bøje under sin egen vægt, hvis den ligger frit mellem to punkter på omkring 15 meter? Vil jo ikke have, at konstruktionen skal svigte. Det skal være rekordeligt lige. 
Klik her for at svare