Har gravet op et betongulv i et rum i sommerhuset (dybde 350 mm) og overvejer nu, hvordan jeg skal isolere. Det nye gulv skal være et trægulv, gulvstrøer 45x145 er indkøbt. Jeg havde fra begyndelsen en tanke om at fylde op med Løsleca hele vejen op til trægulvet, men har hørt fra forskellige steder om problemer med trægulve, der rejser sig med denne løsning. Hvad gør jeg ellers? Bundgulv og glasuld? Hvordan gør jeg så under dette? Skal jeg etablere ventilation i fundamentet, eller fylde op med..??

Sådan ser det ud nu:
sov31.jpg
Det, der ses på billederne, er resterne af et ældre hus, som jeg fandt under det nuværende  :)
sov26.jpg

Plast på jorden for at stoppe fugtfordampning, punkteret på lavpunkterne.
Ordentlig ventilation, trossbunden.

Ang. ventilation, rummet er 4,2 x 3,2 meter. Hvor mange ventiler? Er der nogen, der kender et smart værktøj til at lave huller i fundamentet med, såsom en stor hulsav til leje et sted? Pris?

Er alle enige i, at jeg skal tage ventilation op i fundamentet? Modtager gerne mere input.

Lige der hvor billederne er taget, fandt jeg et gammelt hus under det eksisterende, dybden der er derfor lidt lavere, i resten af rummet har jeg 35-40 cm dybde men ved den gamle husgrund ca. 30 cm. Så det skal nok gå fint at få plads til bjælkelaget.

Blindbund: du siger asfabord 2x13=26mm. Lyder tykt. cc gulvregler bliver ca. 500mm. Tænkte at det måske er nok med opsætning ifølge din beskrivelse, fastgjort under bjælkerne og oljemasonit på det. Bliver det ikke stabilt? Behovet er jo ikke gåbart, men det må jo ikke falde ned heller..
Krydsventilation? Mener du i rummets diagonaler?

Har ikke planlagt at bruge de gamle opsætninger, fordi jeg ikke kan få reglerne ind uden at kappe dem ;)
Fastgør to regler langs kortvæggene, og bjælkesko fastgøres på dem for at reglere gulvet op. Men hvordan fastgøre i kortvæggene? Tykke sømpløkker tænkte jeg, 8 på hver side ind i fundamentmuren, som backup understøtte med lecablokke.

Længden på gulvreglerne bliver 4,2 meter, og de er altså 145 høje, havde tænkt at have en opsætning på midten, tror I, at det er nødvendigt?

Jeg tager mig friheden til at kapre tråden, da der er gode billeder.

Jeg har tænkt lidt over situationen her. I sommerhuset består gulvet i kælderen af skærv og derefter et cirka 2 cm betonglag. Jo, der er lidt revner i det, men ikke farligt.

Hvad jeg har tænkt på er; hvis det ser ud som her. Kan man så planere ud med lecakugler, stampe og lægge flamingo. Oven på isoleringen støber man derefter en cirka 5 cm tyk armeret plade. Pladens overkant skal så være under bundremmens underkant. Eventuelt kan man støbe oven på en tyk fugtspærre, eller man bruger platon ovenpå pladen.

Hvad er jeres synspunkter omkring holdbarhed i beton?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.