Hej !
Skal udvide huset og har muret kældervægge med lecablokke. På muren skal bjælkelaget hvile. Har set eksempler, hvor man har en rem på tagpap (grundpap) og sømmer bjælkelaget fast i remmen. Det ser nemmest ud at gøre sådan... Dog ender jeg lidt højere end ønsket med det nye gulv, hvis jeg har en 45mm rem på muren... Hvad hvis man dropper remmen og har bjælkelaget direkte på grundpappen i stedet? Bliver der nogle problemer udover, at man skal bruge en del vinkelbeslag, og at det bliver lidt mere arbejde at fastgøre til muren?
Skal udvide huset og har muret kældervægge med lecablokke. På muren skal bjælkelaget hvile. Har set eksempler, hvor man har en rem på tagpap (grundpap) og sømmer bjælkelaget fast i remmen. Det ser nemmest ud at gøre sådan... Dog ender jeg lidt højere end ønsket med det nye gulv, hvis jeg har en 45mm rem på muren... Hvad hvis man dropper remmen og har bjælkelaget direkte på grundpappen i stedet? Bliver der nogle problemer udover, at man skal bruge en del vinkelbeslag, og at det bliver lidt mere arbejde at fastgøre til muren?
Jeg bygger også mit hus ud med kælder og murer med leca. Jeg anså, at leca ikke skal have høj punktbelastning og sørgede derfor for, at alle tungere belastninger blev forankret i den stående kantbjælke, 45x220, som ligger på syllen. Jeg mener ikke, at syllen fordeler trykket tilstrækkeligt. Gør du på den måde, er det nok ikke nogen større fare ved at droppe syllen.
Er inde på samme spor. Hvordan fastgør du kantbjælken? med 90 ° vinkler i metal og nogen plug?
Jeg havde syll, så jeg har ikke haft det problem. Hvor bjælkelaget skal gå, behøver du nok ikke at fastgøre kantbjælken andet end med bjælkesko i bjælkelaget. De øvrige sider ved jeg ikke, hvordan man gør bedst.
Klik her for at svare