I en spikpistol kan du normalt ha 50-90mm lang spik, og tretums er jo udmærket til entums træ, jeg har aldrig set råspont grovere end 23mm.
Du har nok ret. Det er nok dyckert bare. Fungerer godt til fx perlespont.
Nå. Det er en meget lille skur. Så det skal nok gå manuelt også.
Jeg er i nedrivningsfasen, er et stykke tilbage til genopbygning. Ikke et fuldtidsprojekt. Men skal være færdigt om et par uger, så jeg kan få ind ting, der står midlertidigt placeret nu...
Det er mest at det ville fungere fint med andensortering, men det ser ikke ud til at findes.
Det er irriterende at det, der for et par år siden kostede en femhundrede, nu koster 1500.
Alle bauhaus sælger ud af andensortering af tømmer. Byggmax har jeg ikke set om det kun er visse, eller om alle gør det. Visse andre steder har også andensortering til salg, men de jeg kender til, sælger det kun til firmakunder.
Derimod må man måske spørge efter det og/eller holde sig fremme/have held når det findes.
OK, godt, så ved jeg, at råspont fungerer godt som gulv! Toppen for gode svar allesammen!
Næste spørgsmål, skal man slå dem helt sammen, når det er et udhus, der står koldt... Tænker at hvis jeg sætter det nu, så burde det krympe om vinteren, men ikke svulme så meget mere end nu?
Må tjekke om der findes nogen andensortering, når jeg er der, ellers er det ikke store mængder, og det var billigere end jeg troede. Jeg fik det indtryk, at det kostede op til 200-250kr/kvm...
Må se om der findes nogen andensortering, når jeg er der, ellers er det ingen store mængder, og det var billigere, end jeg troede. Jeg fik det indtryk, det kostede op mod 200-250 kr/kvm...
Den, du selv linkede til, var vel 95 mm bred og kostede under tieren per meter, dvs under 110 kr/kvm, omtrent samme pris som tynd OSB
Næste spørgsmål, skal man slå dem helt sammen, når det er et udhus, der står koldt... Tænker at hvis jeg sætter det nu, så burde det krympe om vinteren, men ikke svulme så meget mere end nu?
Slå dem sammen og skru i fjederen, det vil krympe. Sådanne små hytter/udhus er bare at fortsætte med. 👍 Vores mindste er vel 7kvm og 20 år.
Ser sådan ud i dag, også skruet i fjeder, det bliver snavset men holder.
Jeg køber det, der findes i byggemarkedet, vigtigere at finde de rigtige længder med minimalt spild end en "krone mere eller mindre". Har lagt alle skurene/lagrene med fuldlængde, ingen samlinger. Der bliver jo lidt udhæng med fuldlængde, men hvis man skal have lidt tagpap eller betonplader, bliver det en fin modvægt, men ingen overvægtsproblemer.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.