2,038 læst ·
7 svar
2k læst
7 svar
[Billeder] Løse problemet med dørklokken på huset?
Hej,
Vi har en ringeklokke på huset som ser sådan ud:

Indenfor væggen øverst sidder selve boksen, der giver signal, når man trykker på knappen.
Problemet er, at ringeklokken til tider ikke gør, at det ringer i huset? Min formodning er selvfølgelig de hårdt medtagne ledninger.
Hvordan løser man dette? Kan man bare tilslutte en ny ledning og derefter trække den gamle ud og dermed få den nye på plads? Hvordan skal en ny ledning se ud, og hvordan skal det gøres for at undgå risiko for, at vejret slider på kablet?
Vi har en ringeklokke på huset som ser sådan ud:

Indenfor væggen øverst sidder selve boksen, der giver signal, når man trykker på knappen.
Problemet er, at ringeklokken til tider ikke gør, at det ringer i huset? Min formodning er selvfølgelig de hårdt medtagne ledninger.
Hvordan løser man dette? Kan man bare tilslutte en ny ledning og derefter trække den gamle ud og dermed få den nye på plads? Hvordan skal en ny ledning se ud, og hvordan skal det gøres for at undgå risiko for, at vejret slider på kablet?
Ja, det er en god løsning. Jeg antager, at ringklokken er løsnet på billedet og normalt dækker rørudløbet? Løsn i så fald ledningerne fra ringklokken og fastgør en ny forbindelsesledning i denne f.eks. en 0,75 mm2 eller 1,5 mm2 af denne type
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Bil-el/12-Volt/Kopplingsledning-2000018077/
Jeg brugte selv samme til min ringklokke.
Jeg tror mere på, at forgreningsklemmerne er dårligt vejrbeskyttet på trykknappen. Du kan jo fuge rundt om ringklokken, så der ikke kommer vand ind. Alternativt isolere klemmerne med noget som smeltelim eller krympeflex afhængig af, hvordan det ser ud.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Bil-el/12-Volt/Kopplingsledning-2000018077/
Jeg brugte selv samme til min ringklokke.
Jeg tror mere på, at forgreningsklemmerne er dårligt vejrbeskyttet på trykknappen. Du kan jo fuge rundt om ringklokken, så der ikke kommer vand ind. Alternativt isolere klemmerne med noget som smeltelim eller krympeflex afhængig af, hvordan det ser ud.
Du kan anvende næsten hvilke som helst ledninger/tråde du vil.
For at udskifte trådene binder/snurrer du de nye sammen med de gamle, så kommer de nye på plads samtidig som de gamle forsvinder.
Som uv-beskyttelse kan du trække en kappe fra fx ekk-kabel over trådene, eller så flytter du knappen lidt op.
For at udskifte trådene binder/snurrer du de nye sammen med de gamle, så kommer de nye på plads samtidig som de gamle forsvinder.
Som uv-beskyttelse kan du trække en kappe fra fx ekk-kabel over trådene, eller så flytter du knappen lidt op.
Nej, det er egentlig problem 2, man har bare sat klokken på denne måde med noget gegga, så kablerne er fuldt synlige altid. Antager at man ikke har fundet noget at fylde op med bag ringklokken og facaden og derfor er det sådan.
Kan du flytte trykknappen op, så du dækker røret, eller er der et større hul under, som bliver synligt da? At lime den fast er vel helt okay. Det du kan gøre også er jo at fuge rørudløbet med en udendørsfugemasse. Gør du dette, bør du dog også fuge indersiden, så der ikke kommer fugtig luft indefra i røret, som så kondenserer og samler sig ved trykknappen.snowjim sagde:
Det kan jo også være tid til at skifte trykknappen. En ny sådan koster ikke mange kroner, og der findes jo flottere, som måske kan dække hullet, f.eks. en som er mere aflang.
Ja problemet er jo, at der bliver et meget hul mellem knap og selve rørenden, hvis man skal placere klokken ovenpå. Det bedste ville sandsynligvis være at købe ny knap, sætte den midt for rørenden, når tråden er skiftet, og fylde ud med en type af goja, der kan fjernes, hvis det skulle være nødvendigt at skifte i fremtiden.
Jeg har Tec7 hjemme, og det skal være en slags lim, men risikoen er, at man ikke kan få løs tingene igen, hvis det skulle være nødvendigt at skifte. Der er også risiko for, at det bliver helt tæt, hvilket gør, at man sandsynligvis også må tætne den anden ende, som falkn siger.
Der findes altså ingen standardmetode, når det gælder montering af ringknap på facade af denne type? Man borer ikke op i stenen for at få knappen ind?
Jeg har Tec7 hjemme, og det skal være en slags lim, men risikoen er, at man ikke kan få løs tingene igen, hvis det skulle være nødvendigt at skifte. Der er også risiko for, at det bliver helt tæt, hvilket gør, at man sandsynligvis også må tætne den anden ende, som falkn siger.
Der findes altså ingen standardmetode, når det gælder montering af ringknap på facade af denne type? Man borer ikke op i stenen for at få knappen ind?
Udenpåliggende er jo mest almindeligt. Den knap, du har, er jo af sådan type. Der findes jo også andre ringledningsknapper, hvor selve koblingsplinten ligger i væggen, som:snowjim sagde:Ja, problemet er jo, at der bliver et stort hul mellem knap og selve rørenden, hvis man skal placere klokken ovenpå. Det bedste ville sandsynligvis være at købe en ny knap, sætte den lige foran rørenden, når tråden er skiftet, og fylde igen med en eller anden slags goja, som kan fjernes, hvis den skulle skulle udskiftes i fremtiden.
Jeg har Tec7 hjemme, og det skal være en eller anden form for lim, men risikoen er, at man ikke får løsnet tingene igen, hvis det skulle blive nødvendigt at udskifte. Der er også risiko for, at det bliver helt tæt, hvilket betyder, at man sandsynligvis skal tætne den anden ende, som falkn siger.
Der er altså ingen standardmetode, man bruger til montering af ringknap på facade af denne type? Man borer ikke op i stenen for at få knappen placeret?
http://www.byggfabriken.com/sortime...product/771-102-343c4edc8f-ringledningsknapp/
Klik her for at svare