Første indlæg på forummet handler om en betontrappe, jeg har i mit lille torp. Betonkasket og betontrappe to ubehageligt hårde ting.
Til sagen som I ser på billederne skal hele verandataget væk og udskiftes, og betontrappen skal forlænges 1,4m til højre.
Mine spørgsmål bliver altså, hvordan jeg skal gå til værks. Det skal siges, at jeg er en rookie på området. Men jeg har støbt et brønddæksel engang.
Størrelsen på forlængelsen er 1,4x1,1x0,65. Det er kun den øverste altandel, jeg skal forlænge, og ingen trappetrin.
Jeg havde tænkt mig at bruge beton. Det bliver en god kubik. Først skal jeg vel fjerne det øverste jordlag på græsplænen, har jeg forstået, og fylde op med singel. Kan jeg så fylde ud med stenblokke, så jeg ikke skal bruge så meget beton? Skal trods alt håndblande betonen.
Kan jeg bruge grovbeton først og derefter det øverste lag med lidt finere beton, så det bliver lidt rarere at gå på?
Jeg har lavet en træramme, der går i yderkanten og på siden, men så tænkte jeg, at betonen skal ligge mod den gamle altanbase og mod husets fundament. Vil der opstå sprækker eller lignende, når man lægger mod den eksisterende beton?
Skal jo som sagt have nye stolper til taget. Behøver jeg at sætte nogle "plintjern"(usikker på fagtermen her) i betonen, når jeg støber, eller kan jeg bore dem i senere eller hvad?
Mange spørgsmål blev det, men tak på forhånd, alle betonproffer.
marcus