Hej,
Hvordan kunne man støbe et betontag til et skur? Kunne man bruge EPS-beton til støbningen? Hvordan ville I i så fald gøre det?
Jeg har tænkt mig at bruge plade eller tagpap som yderste klimaskærm. Hvilken minste taghældning kan jeg så have? Dette er Göteborg, sne kommer nogle gange, men det er sjældent, der er mere end 20 cm sne. Jeg tænker mig et pukpulttag, der skråner ned mod forsiden. Altså skal skurets tag have sin højeste højde i bagkanten af huset og hælde ned mod forsiden og indgangen.
Skuret vil være opvarmet.
Hvordan kunne man støbe et betontag til et skur? Kunne man bruge EPS-beton til støbningen? Hvordan ville I i så fald gøre det?
Jeg har tænkt mig at bruge plade eller tagpap som yderste klimaskærm. Hvilken minste taghældning kan jeg så have? Dette er Göteborg, sne kommer nogle gange, men det er sjældent, der er mere end 20 cm sne. Jeg tænker mig et pukpulttag, der skråner ned mod forsiden. Altså skal skurets tag have sin højeste højde i bagkanten af huset og hælde ned mod forsiden og indgangen.
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Hej @anders_oj, velkommen til Bygga Hus-forummet!
Hvorfor betontag på en lille friggebod? Det ser bare tungt og besværligt ud.
Og kan friggebodens struktur klare en sådan vægt?
Nogle plader konstruktionskrydsfiner eller lidt ru brædder er vel den bedste, enkleste og billigste løsning til taget under pladen eller papiret.
Hvorfor betontag på en lille friggebod? Det ser bare tungt og besværligt ud.
Og kan friggebodens struktur klare en sådan vægt?
Nogle plader konstruktionskrydsfiner eller lidt ru brædder er vel den bedste, enkleste og billigste løsning til taget under pladen eller papiret.
Hvorfor?A anders_oj sagde:Hej,
Hvordan kunne man støbe betontag til et skur? Kunne man støbe med EPS-beton? Hvordan ville I i så fald gøre det?
Jeg har tænkt på plade eller tagpap som yderste klimatlag. Hvad kan jeg have som mindste taghældning så? Dette er Göteborg, sne kommer nogle gange, men det er sjældent, at der er mere end 20 cm sne. Jeg har tænkt mig et pulttag, der hælder ned mod forsiden. Altså, tagets højeste punkt skal være bag huset og hælde ned mod forsiden og indgangen.
hej,KnockOnWood sagde:
Hej @anders_oj , velkommen til Byg Hus-forumet!
Hvorfor betontag på en lille friggebod? Det virker bare tungt og besværligt.
Og kan friggebodens stamme klare en sådan vægt?
Nogle plader konstruktionskrydsfiner eller lidt råspont er vel den bedste, enkleste og billigste løsning til taget under pladen eller pap.
hele rammen bliver i støbt beton
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Klik her for at svare