Jeg overvejede dette med betonplinte, jeg skal nu her i foråret bygge både veranda og skur på plinte. Min første tanke var at støbe selv, men når jeg begynder at kigge rundt, virker det både nemmere og billigere at købe færdige plinte.

Bare paprørene til plinte koster jo knap en 100-lap, og derudover kommer armeringsjern, cement, fæstebolt. En færdig plint koster jo lidt over 100:-

Taknemmelig for råd.
 
En betydelig fordel ved at lave plinterne selv er justeringen af højden...man skærer jo paprøret i passende længde og justerer derefter efter snor.

Hvordan indstiller man en færdig plint? Måske hvis man har justerbare stålfødder ovenpå mod konstruktion...eller?
Beats me.
 
I mit tilfælde er jorden udgravet og veldrænet, så jeg når en frostfri dybde på mindre end 50 cm i teorien. For at være sikret i zone 2-3 tror jeg, man har brug for ned til 1 meter, men det gælder vel ubehandlet jord. Jeg har en større dybde end det ned til klippe, så en 50 eller 70 pæl burde kunne fungere.

Hvis mit ræsonnement holder, så er det jo bare at justere hullets dybde, så pælene kommer i samme højde.
 
Justér hullets dybde?
Held og lykke! ;)

Det bliver nok kiler og ting under bjælkelaget for at få det lige i så fald.... :)
 
Der findes justerbare fødder til at trykke ned i cementen. Tjek jula ;D (det er sandt, de fungerer) Så kan jeg anbefale Biltemas bjælkesko. Det er samme mærke som Byggmax og ekesiöö mm mm bare meget billigere.
mvh
/A
 
Jupp, justerbare bjælkesko kan købes bl.a. hos Coop, som har tilbud på dem lige nu. Jeg købte sådan nogle til terrassen, det er en fornøjelse at arbejde med, da man kan justere mere end 15 cm i højden bagefter.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.