hej

har du lavet formen endnu ellers har jeg ret gode tips, har støbt både håndvask og køkkenvask.

man kan sige, at bemix fungerer godt, men det er svært at få ud luftbobler,
jeg lavede min form med melanin spånplade, virkelig godt resultat bortset fra i samlingerne, behøver ikke vokse overhovedet.
kanterne brugte jeg formplyfa som jeg skruede på 45x45 så ned i spånpladen. håndvasken blev bedst, men store bobler, jeg havde 3 forskellige vibratorer og en var sexlegetøj, dog ikke noget særligt bedste er tandbørsten, for der kan man sætte på en pind med lidt modifikation, som man kan køre ind i betonen.

jeg har sort jernoxid i begge mine støbninger prøvede mig frem til 6% i forhold til cementvægten. lidt besværligt at beregne dog, så endte med at jeg skvattede lidt på.

den i køkkenet er lavet på almindelig finbeton, der missede jeg, at man ikke skulle have lagt i armeringen først, da jeg fik løbere rundt om den, som ses på oversiden, bedst er at hælde i betonen, lade den begynde at brænde lidt, så i med armeringen, derefter tror jeg, man får bedste resultat.

min i køkkenet er også lidt for lang, ca. 3 meter, knækkede den, da jeg sænkede den, så bliver nødt til at lave en ny på et tidspunkt. synd at jeg bøvlede med at sænke køkkenvasken ind i den bare. spørg endelig hvis du har flere overvejelser,

Men kan ikke sige, at bemix er bedst, afhænger af hvordan du blander rigtigt, har den rigtige form eller gode vibrationsmuligheder,
men hvis man mærker på overfladen, så er den tættere end standard støbe fin.

Lidt billeder Betonbordplade med synlige bobler og flettede samlinger, monteret over en metalvask. Flisebaggrunden er grå og køkkenudstyret ses i venstre side. Betonbordplade med ujævn overflade og bobler, placeret over en stålstang. Fliser i baggrunden giver et moderne køkkenlook. En støbt betonvask med en moderne vandhane og en sæbepumpe ved siden af. Vasken har en mørk, poleret overflade med lette vandpletter.

• Synes
jeppeknaster og 1 anden
  • Laddar…
Så, at du ikke fandt den, spørg hos Beijer eller en anden, så bestiller de den hjem.
Jeg købte min hos Fellesons i Växjö, har en byggevarehandel i Växjö den på hylden, findes den garanteret i Stockholm.
Bermix er en beton med høj styrke omkring C80. Tror også, at den er lidt ekspanderende, så se efter ekspanderbeton med høj styrke, dvs. over 40.

Støbte en plade på 80x150 cm, som vi skal have under brændeovnen i stedet for klinker. Brugte ekspanderbeton (Weber 702), løber næsten som en tykkere selvnivellerende spartelmasse. Blev en utrolig flot overflade, ikke en eneste lille luftboble. Jeg vibrerede dog kun meget, meget forsigtigt. Desværre vibrerede jeg også efter, at jeg havde fyldt formen og lagt armeringsnettet på overfladen, så det sank lidt for dybt. Nu ses armeringsjernets firkanter som en svag skygge på oversiden.... Bare til at gøre det hele om og lægge nettet UDEN at vibrere det ned. Så tager jeg nok et finere net, typisk sådan et man bruger til selvnivellerende spartelmasse. Nu havde jeg et almindeligt rustent net, og det bliver åbenbart for tykt, hvis man har en tyndere plade (28 mm).

Vibreringen fikser du med en slagboremaskine med en bolt sat fast i boret. Men hvis du bruger ekspanderbeton, skal du kun vibrere meget forsigtigt. Støbte vindueskarmene til kælderen for nogle år siden med almindelig finbeton, som jeg vibrerede ordentligt, blev slet ikke lige så godt resultat. Skal lave køkkenbordene fremover, og der bruger jeg let ekspanderbeton.

Senest redigeret:
  • Synes
AndersMalmgren
  • Laddar…
takker, vi tænkte pigmentteste osv så vi matcher klinkerne, kommer nok til at tage et stykke tid, inden vi støber, men formen er lavet ja

Googlet lidt og producenterne selv anbefaler fx

weber rep 931
og Finja Bemix

Men de ser ikke ud til at blive solgt nogen steder

edit: Må nok ringe rundt, skræmmende, man løser jo alt på internettet i dag

• Haha
Fadai
  • Laddar…
@jeppeknaster Hvad sker der med weber 702, hvis man vibrerer for meget?

@AndersMalmgren Weber rep 931 er det bare at ringe til en vilkårlig byggemarked så tager de det hjem til dig, da det ikke er grovbeton som er bulkvare og almindelige folk ikke har forstået forskellen på beton og beton, så er det ofte ikke på hylden. Professionelle butikker har nogle gange dette hjemme men der kan man normalt ikke handle uden firma.

Vibrerer du en beton for meget uanset hvilken, får du en materialeseparation, hvor finmaterialen, vandet og ballast separatorer....

/Peter

Og hvordan har I valgt at overfladebehandle disse for at kunne holde dem rene fra fedt og sæberester?

takker, Jeg har en firma dog ikke inden for byggeri, men har fået regga mig på dahls, malmbergs etc så kan nok fungere, du har ikke tips på butik i Stockholm? Må ellers bide i det sure æble og vente på lev.

ah, men så kræves det næsten en rigtig vibrostav for at opnå det.

• Synes
CarlHU
  • Laddar…
caroline2014 sagde:
O hur har ni valgt at overfladebehandle disse for at kunne holde dem rene fra fedt og sæberester?
Nej vi har ikke valgt, sæbe skal tilsyneladende give en ubehandlet overflade, men ikke give så meget beskyttelse som f.eks. voks, der giver en let gulnet overflade.

• Synes
caroline2014
  • Laddar…
o bedste materiale til at bygge støbeform, når målet er at få glatte overflader?

• Synes
Robert Stenbackens
  • Laddar…
caroline2014 sagde:
o bedste materiale til at bygge støbeform, når målet er at få glatte overflader?
Bedst for rimelige penge er sandsynligvis forskallingsfinér, men hvis penge ikke er et problem, kan man sikkert få endnu bedre resultater med andre materialer. Jeg selv brugte en fejlkøbt højglans garderobsdør, det blev utrolig god overflade!

• Synes
caroline2014
  • Laddar…
@AndersMalmgren du kan nå separation med en fattigmans vibbro uden problem med expanderbeton, den skal ikke vibreres mere end lidt let for at få den til at flyde ud.

@Caroline2014 de plader jeg har støbt har jeg først behandlet med betonimprægnering for at stoppe suget og tætne porerne derefter kører du med olie voks eller hvad du vil.

/Peter

• Synes
caroline2014
  • Laddar…
Jeg bruger formplyfa til understellet på formen og derefter lakeret spånplade fra en IKEA-møbel til sargen, da jeg vil have en tykkere form der, så jeg kan skrue fast 45 regler for at tvinge ned cellplast for vægtreduktion.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.