Jeg er i gang med at renovere et udhus, hvor jeg har brug for at have en afløbsbrønd midt på gulvet. Som overfladebelægning bliver det klinker. Betongulvet der er frygteligt ujævnt, sandsynligvis er det støbt helt i frihånd for evigheder siden. Det er desuden ikke særlig højt til loftet, så jeg vil ikke bygge for meget i højden. Gulvarealet er 25 m2.

Diagram af planlagt gulvprojekt med ny gulvniveau og gulvbrønd markeret, viser overfladejustering for renovering af beton- eller flydespartelklinker.

Jeg er ikke interesseret i at bryde hele gulvet op og støbe nyt, jeg tænker i stedet at save en rende op i gulvet, hvor afløbsrøret lægges ned og derefter støber jeg ovenpå.
Når jeg har målt med laseren, ser det ud til, at jeg skal lægge 5-7 cm i gennemsnit for at komme op til den "krave," der er langs væggene (og dække denne lidt). Jeg tænker da, at jeg har to alternativer til materiale:

1. Beton
2. Flydespartel

Findes der flere alternativer? Fordele og ulemper ved ovenstående?

Lige nu hælder jeg til at få en betonbil herud, det føles trættende at blande så meget beton selv (eller flydespartel for den sags skyld).

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.