Hej!

overvejelse, kan man på de store byggemarkeder/savværker bestille reglar, yderpanel osv. i specifikke mål?

f.eks. kan jeg bestille 100 stk 45x195 i 2,45m ? og kun betale for 245 meter, eller hvordan fungerer det?

jeg overvejer også, hvor lange yderpaneler man kan bestille? skal have liggende panel og har brug for 6 meter for at undgå grimme samlinger, er det muligt at bestille så lange?

taknemmelig for svar :)

D ddoo sagde:
Hej!

overvejelse, kan man hos de store byggemarkeder/savværker bestille reglar, yderpanel osv. på mål?

f.eks. kan jeg bestille 100 stk. 45x195 i 2,45m? og kun betale for 245 meter, eller hvordan fungerer det?

jeg overvejer også, hvor lange yderpaneler man kan bestille? skal have liggende panel og har brug for 6 meter for at undgå grimme samlinger, kan man bestille så lange?

taknemmelig for svar :)
Åttersta savværk... tjek det, op til 10-13 m...

Ja, det bør gå fint. Ellers findes der jo små bondsågar, der plejer at kunne save det meste til.
Det er jo bare at ringe og spørge nogle i nærheden.

Det plejer at gå godt, men så plejer træet at koste betydeligt mere pr. meter end hvis man handler i standardlængder.

Når du siger 2,45 m, gætter jeg på, at det er for at regle vægge. Til dette formål findes der såkaldte "kortregel". Noget højere meterpris end de lange længder. Eksempelvis har Byggmax 2,5 m for 34,95 kr/m. Samme dimension i faldende længder koster 31,40 kr/m. Vis du slipper ikke saven helt men spildet bliver minimalt.

Det billigste er at købe den nærmeste længere standardlængde. Køber du specialmål, så udgår de fra det og tager betaling for spild og arbejde. Det er ikke en normal procedure, så det bliver ikke billigt.

Måle bestille har jo flere aspekter end bare prisen. Gør man ikke arbejdet selv og har en langsom håndværker, så er det ikke sikkert det kan betale sig med løbende længder.

Og så er det jo ikke alle givet at vide den præcise længde, som man har brug for, det plejer at afvige nogle mm her eller der.

• Synes
M4thias74
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.