Hej!

I efteråret får vi adgang til vores hus, sjovt! Det første skridt er at fjerne en væg i stueetagen (se rød pil) før vi skal opdatere overfladerne. Vedhæfter to "tegninger" fra kommunens tegningsarkiv. Beskriver disse tegninger hvilke vægge der er bærende..? Jeg forstår mig i så fald ikke på hvordan. Stueetagen er markeret BV og overetagen med OV.

Huset er et 70'er teglhus i 1.5 plan.

Har også slået op tegninger for naboernes huse, men tegningerne er lige så sparsommelige der.

Nogen der forstår tegningen bedre end jeg? Tænkte alligevel at tage en fagmand derud, men det ville være godt at kunne planlægge lidt inden adgangen..

Tak! :)

• Plantegning af et 70'er-tegelhus i 1.5 plan med OV markeret. Viser facade mod syd, nord og øst samt en tværsnit.
  • Plantegning af et 70'er murstenshus i 1.5 plan med rød pil på bottenvågning, markeret som "BV", der viser en væg til fjernelse.
Den væg ser ud til at have en bærende søjle, der holder den stiplede bjælke, som går til højre for den.

• Synes
BirgitS
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine sagde:
Den væggen ser ud til at have en bærende søjle, der holder den stiplede bjælke, der går til højre for den.
Hej! Hvordan ser du søjlen? Det stiplede er en lille hvælving, men kan absolut være en bærende bjælke!

Tak for svar!

M matte11 sagde:
Hej! Hur ser du pelaren? Det streckade er er en lille hvælving men kan absolut være en bærende bjælke!

Tak for svar!
Jeg kan ikke være sikker, men med stor sandsynlighed så er den streckade delen en bjælke.
Og en bjælke behöver ligge på noget, i dette tilfælde en eller anden form for pelare.

13th Marine 13th Marine sagde:
Jeg kan ikke være sikker, men med stor sandsynlighed så er den stregede del en bjælke.
Og en bjælke skal ligge på noget, i dette tilfælde en form for søjle.
Så kan det absolut være, lyder rimeligt. Tak! :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.