Hej!

Jeg vil gerne bede jer om lidt råd angående følgende situation. Jeg udfører i øjeblikket en totalrenovering af min lejlighed. I forbindelse med det fjerner jeg blandt andet gamle karme og døre. Da jeg fjernede karmen, faldt der tykke gipsblokke ned omkring karmen, og det eksponerede blandt andet armeringen. Jeg mistænker, at det har med støbningen af betonen at gøre, som måske ikke var perfekt, så man måtte "lappe" det.

Spørgsmål: at fastgøre en ny karm synes ret umulig lige nu på grund af dette, da åbningen ikke falder sammen med karmens overflade. Se billeder. Hvordan løser man dette på den bedste måde egentlig? Lidt i tvivl desværre. Tak på forhånd.

Venlig hilsen
Abraham

• Billede af en døråbning med beskadiget væg; gips har faldet af, afslørende ru struktur og armeringsjern. Betongulv med lysebrune fliser ses i bunden.
  • Billede af en vægåbning med ujævn beton og eksponeret armering. Der er værktøj på gulvet foran et vindue med udsigt.
  • Et ujævnt snit i en væg, hvor gipsblokken er faldet ned, eksponerer armeringen, med delvis synlig karm og et stort vindue i baggrunden.

Bedste svar

J
Du får forsøge at sætte karmen i den beton, der findes, findes karmeskruer af forskellige længder og derefter fylde op med gipsmørtel eller andet, bliver der en større revne så bliver det bredere gerigt som fastgøres i karmen og et stykke ind på væggen.

Hej!

Fungerede fremragende med gipsbrug! Den fyldte tomrummet ganske godt. Satte foder på den ene side (blev alligevel 6 cm sprække mellem væggen og den øvre del af foderet) så brugen ville hvile mod den til en vis grad. Fyldte op med brug, indtil der ikke var mere plads. Tak for tipset!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.