Jeg er usikker på hvilket tag du har set billeder af, men jeg tror ikke, det var isoleret på ydersiden. Jeg har bygget og renoveret flere huse gennem årene.
I mit nuværende hus (bygget -46) har jeg efterisoleret udvendigt på råsonten med 100mm celleplast. Da der tidligere kun var lidt savsmuld i skråtagene, gjorde det en stor forskel, både sommer og vinter.