Skal spænde to tennisstrenge mellem to overflader.
De skal spændes med 30kg (træk).
Min overvejelse er, om overfladerne vil blive belastet med 30kg eller 60kg?

Rimeligvis burde det blive 60kg, men så tænker jeg på, hvordan en tennisketcher, der har meget mange strenge, skulle kunne klare trykket, hvis det bare blev lagt sammen.

Nogen der kan rette mit spørgsmålstegn ud.

• To farvede snore spændes mellem to flader, markeret som 30 kg belastning hver, med en nedadgående pil.
Hvis du i tankene lader den nederste overflade hænge i trådene, der er fastgjort til den øvre overflade, hvor meget skal du så belaste den nederste overflade for at få den ønskede trådspænding?

...og hvad bliver den resulterende kraft på den øvre overflade?

Er det 30 kg per streng, så bliver den samlede kraft på overfladen 60 kg ja. En tennisketcher får jo meget af sin styrke fra, at den har en rund form og strenge jævnt fordelt rundt om. En rektangulær tennisketcher ville ikke have været lige så stærk, da siderne ville have buet.

• Synes
sveden
  • Laddar…
MathiasS sagde:
Hvis du i tankerne lader den nedre flade hænge i trådene, der er fastgjort i den øvre flade, hvor meget skal du da belaste den nedre flade for at få den trådspænding, du ønsker?
Der vil være to flader, som skal holdes adskilt med f.eks. Gängstav.
Overvejede hvor kraftige disse bør være.

Spændingen bliver 30 kg per line. Hvor kraftig konstruktion der kræves, afhænger jo af, hvor kræfter og modkræfter påføres. Jeg tror, det bliver lettere at komme fremad, hvis du forklarer lidt mere, hvad du vil opnå!

Nej "spændingen" bliver ikke 30 kg per line, spændingen afhænger af arealet, men summen er selvfølgelig 60 kg. En skitse siger en hel del, og du kan få bedre hjælp.
Hvis jeg forstår det korrekt, er dit problem mere at få stabilitet, 60 kg klarer en blommpind ;)

• Synes
fahlis
  • Laddar…
Tegner dårligt men forsøger.
Det der skal bygges er en passare (noget for sønnen at spille bold mod).
Kommer sandsynligvis til at skulle spænde 10 snore á 30 kg.
Overvejer hvordan jeg skal dimensionere stag mellem gavlene.
En simpel tegning af en konstruktion med 5 sorte linjer og en gul linje, der repræsenterer en passare for børn at spille bold mod.

Typ, dog mindre og med tennisstrenge i stedet for elastisknet.
Vil holde indfaldsvinklen lige så stor som udgangsvinklen.

Det nemmeste er nok at bygge en slags billedramme og spænde trådene imellem.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.