2,299 læst ·
5 svar
2k læst
5 svar
Beregn kompliceret konstruktion, energitab og u-værdier.
Hvordan skal man beregne en A-rammekonstruktion med 58 graders hældning, letbjælker og forskellige isolermaterialer i kombination?
indefra:
12.5mm gips 0,25
dampspærre 0,?
47mm luftspalte 0,?
mellem letbjælkerne ligger:
50mm PIR 0.020
303mm træfiber løsuld 0.038
ovenpå:
18mm tagkrydsfiner 0,14
tagpap
Hvordan påvirker konstruktionens hældning energitab? Jeg forestiller mig jo, at varmen bevæger sig vertikalt, hvilket betyder, at den skal passere ~770mm konstruktion i stedet for de faktiske ~420mm?
Åbent til kip og åbent planløsning får mig til at mistænke, at meget af varmen vil samle sig og passere ud i toppen af konstruktionen, tænker jeg rigtigt ved at isolere denne del tykkere end øvrigt i så fald?
indefra:
12.5mm gips 0,25
dampspærre 0,?
47mm luftspalte 0,?
50mm PIR 0.020
ovenpå:
18mm tagkrydsfiner 0,14
tagpap
Hvordan påvirker konstruktionens hældning energitab? Jeg forestiller mig jo, at varmen bevæger sig vertikalt, hvilket betyder, at den skal passere ~770mm konstruktion i stedet for de faktiske ~420mm?
Åbent til kip og åbent planløsning får mig til at mistænke, at meget af varmen vil samle sig og passere ud i toppen af konstruktionen, tænker jeg rigtigt ved at isolere denne del tykkere end øvrigt i så fald?
Senest redigeret:
Gør det ikke mere kompliceret. Du vil have de samme transmissionsforluster i konstruktionen, hvis den ser ens ud, uanset om den er i vinkel.A aroraror sagde:Hvordan skal man beregne en A-rammekonstruktion med 58 graders hældning, letbjælker og forskellige isoleringsmaterialer i kombination?
indefra:
12.5mm gips 0,25
dampspærre 0,?
47mm luftrum 0,?
50mm PIR 0.020
ovenpå:
18mm tagkrydsfiner 0,14
overpap
Hvordan påvirker konstruktionens hældning energitabet? Jeg forestiller mig, at varmen bevæger sig helt vertikalt, hvilket gør, at den skal passere ~770mm konstruktion i stedet for de faktiske ~420mm?
Åbent til kip og åben planløsning får mig til at mistænke, at meget af varmen vil samle sig og passere ud i toppen af konstruktionen, tænker jeg rigtigt, hvis jeg isolerer denne del tykkere end resten i så fald?
Hvis varmen kun skulle bevæge sig vertikalt, ville man ikke have nogen transmissionsforluster i andre bygningsdele end taget.
Alright, Helt lodret var måske at overdrive, men... Jeg komplicerer det gerne lidt, da jeg har brug for en ret præcis beregning.surris sagde:
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Beregnerhjælp Dimensionering af type Entresol konstruktion.
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Konstruktionsskrue, hvilken kan man tage?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Köpa besiktat hus med riskkonstruktion? (Golv)
Grund & Markarbeten -
Beräkna vad en enkel träkonstruktion klarar att lyfta ..
Övrigt Off Topic -
Beregn U-værdi for konstruktion
Bygningsfysik