Hvordan skal man beregne en A-rammekonstruktion med 58 graders hældning, letbjælker og forskellige isolermaterialer i kombination?

indefra:
12.5mm gips 0,25
dampspærre 0,?
47mm luftspalte 0,?

mellem letbjælkerne ligger:
50mm PIR 0.020
303mm træfiber løsuld 0.038

ovenpå:
18mm tagkrydsfiner 0,14
tagpap

Hvordan påvirker konstruktionens hældning energitab? Jeg forestiller mig jo, at varmen bevæger sig vertikalt, hvilket betyder, at den skal passere ~770mm konstruktion i stedet for de faktiske ~420mm?

Åbent til kip og åbent planløsning får mig til at mistænke, at meget af varmen vil samle sig og passere ud i toppen af konstruktionen, tænker jeg rigtigt ved at isolere denne del tykkere end øvrigt i så fald?

Senest redigeret:
surris
A aroraror sagde:
Hvordan skal man beregne en A-rammekonstruktion med 58 graders hældning, letbjælker og forskellige isoleringsmaterialer i kombination?

indefra:
12.5mm gips 0,25
dampspærre 0,?
47mm luftrum 0,?

mellem letbjælkerne ligger:
50mm PIR 0.020
303mm træfiber løsuld 0.038

ovenpå:
18mm tagkrydsfiner 0,14
overpap

Hvordan påvirker konstruktionens hældning energitabet? Jeg forestiller mig, at varmen bevæger sig helt vertikalt, hvilket gør, at den skal passere ~770mm konstruktion i stedet for de faktiske ~420mm?

Åbent til kip og åben planløsning får mig til at mistænke, at meget af varmen vil samle sig og passere ud i toppen af konstruktionen, tænker jeg rigtigt, hvis jeg isolerer denne del tykkere end resten i så fald?
Gør det ikke mere kompliceret. Du vil have de samme transmissionsforluster i konstruktionen, hvis den ser ens ud, uanset om den er i vinkel.

Hvis varmen kun skulle bevæge sig vertikalt, ville man ikke have nogen transmissionsforluster i andre bygningsdele end taget.

surris surris sagde:
Gør det ikke for kompliceret. Du vil have de samme transmissionsløsninger i konstruktionen, hvis den ser ens ud, uanset om den er i vinkel.

Hvis varmen kun bevægede sig lodret, så ville man ikke have nogen transmissionsløsninger i nogen andre bygningselementer end taget.
Alright, Helt lodret var måske at overdrive, men... Jeg komplicerer det gerne lidt, da jeg har brug for en ret præcis beregning.

surris
A aroraror sagde:
Alright, Helt vertikal måske var at overdrive, men.. Komplicerer det gerne lidt, da jeg har brug for en ret præcis udregning.
Cirkus 0,1

surris surris sagde:
Cirkus 0,1
Tak skal du have men jeg blev ikke spor klogere.

surris
A aroraror sagde:
Tak skal du have men jeg blev ikke en smule klogere.
Du må beregne modstanden for hvert lag, det gør du ved tykkelse/lambda. Så summerer du modstandene og tager 1 gennem modstanden, 1/totale modstand. I lagene med letbjælker må du beregne forholdet mellem letbjælker og pir/løsuld.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.