Som I kan se, har garagen lavet et hul i loftet til min vindeltrappe... Men samtidig har jeg nu svært ved at finde ud af, hvordan jeg skal gøre det pænt rundt om den skårne kant. Det er ikke en mulighed at sætte en almindelig træliste, men har I nogle erfaringer eller idéer?

Taknemmelig for al den hjælp, jeg kan få 😀 Hul i loft til spiraltrappe med rå kanter, set ovenfra. Værktøj og elektricitetsskinner ses. Forslag til kantløsning ønskes.

Et udsnit af loft med et rudimentært synligt hul skåret til en spiraltrappe, med ujævne kanter og ingen afsluttende lister.

Spiraltrappe set ovenfra med et hul i loftet. Udstyr og poser ses ved siden af trappen. Diskuteres hvordan kant kan gøres pæn.

Et hul i trægulvet til en spiraltrappe, med ujævne kanter og en grøn sko ved siden af. Kanten er et problem, og en trælist ligger på gulvet.

TobiasGren sagde:
Som I kan se, har garaget lavet et hul i loftet til min spiraltrappe... Men samtidig har jeg nu svært ved at finde ud af, hvordan jeg skal gøre det pænt omkring den skårne kant. At sætte en almindelig træliste er ikke en mulighed, men har I nogen erfaringer eller idéer?

Taknemmelig for al den hjælp, jeg kan få 😀[billede]

[billede]

[billede]

[billede]
Hvorfor ingen liste?

jeg havde fremstillet egne lister af limtræ, save ud den rette radius og bredde og derefter fræse dem.

Afhænger lidt af, hvordan resten af indretningen ser ud, men måske et groft tov?

daugaard sagde:
jeg havde lavet egne lister af limtræ, save ud i den rigtige radius og bredde, derefter fræse dem.
Lyder helt rigtigt, men en sådan arbejdsindsats føles forkert prioriteret lige nu... Jeg ville derfor ønske noget fleksibelt/bøjeligt materiale... Grov tamp er måske ikke helt forkert, hvis ikke nogen anden har et fleksibelt materiale at foreslå.

Tak for rådene!

M
Sølvtejp

MaxPax sagde:
Silvertejp
Nja... Next 😄

M
Hehe, nej men seriøst - tynd krydsfiner (4mm) skåret i strimler. Rette strimler der skal bøjes og bøjede strimler på oversiden, limet i hjørnet, skruet i underlaget, slebet/sandpapret og måske malet

måske?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.