4,526 læst ·
4 svar
5k læst
4 svar
Behøver mure nu, holde kulden væk med presenning og varmeblæser?
Jeg skal fjerne garageporte i en gammel garage og mure åbningen, så den bliver smallere. Dette skal jeg gøre, før jeg kan komme videre med alt det andet.
Problemet er, at det nu er frostgrader om natten og ret koldt om dagen, ca. 6 grader. Er det overhovedet værd at overveje at "plastre" åbningen med en slags presenning og placere en varmeblæser der for at holde et par grader?
Hvor længe skal det i så fald stå sådan?
Taknemmelig for hjælp.
Problemet er, at det nu er frostgrader om natten og ret koldt om dagen, ca. 6 grader. Er det overhovedet værd at overveje at "plastre" åbningen med en slags presenning og placere en varmeblæser der for at holde et par grader?
Hvor længe skal det i så fald stå sådan?
Taknemmelig for hjælp.
Det bør fungere ret godt at gøre sådan. Jeg gjorde noget lignende med vores båd for et par år siden, da jeg var nødt til at lave lidt plastikarbejde, som kræver mindst 20 grader. Jeg fastgjorde en presenning lufttæt rundt om området, jeg skulle arbejde med, og satte to kabinevarmere ind for at få temperaturen op. Om natten faldt udendørstemperaturen til ca. 4-5 grader, men inde i "teltet" blev det aldrig koldere end ca. 28.
Sørg bare for at holde varmen et stykke tid, inden du begynder at arbejde, så alt materialet også har fået en fornuftig arbejdstemperatur.
OBS!!!
Vær meget forsigtig med almindelige kabinevarmere. De er ikke designet til at køre konstant, og der er risiko for, at de tager ild på grund af overophedning. Sørg for at have nogen, der holder brandvagt hele tiden, mens de er tændt.
Husk også, at kabinevarmere har en overophedningsbeskyttelse (netop for at de ikke skal brænde), så de vil slå fra i længere perioder indimellem. Hvis du er uheldig, kan temperaturen i de perioder falde lidt for meget for dig.
Sørg bare for at holde varmen et stykke tid, inden du begynder at arbejde, så alt materialet også har fået en fornuftig arbejdstemperatur.
OBS!!!
Vær meget forsigtig med almindelige kabinevarmere. De er ikke designet til at køre konstant, og der er risiko for, at de tager ild på grund af overophedning. Sørg for at have nogen, der holder brandvagt hele tiden, mens de er tændt.
Husk også, at kabinevarmere har en overophedningsbeskyttelse (netop for at de ikke skal brænde), så de vil slå fra i længere perioder indimellem. Hvis du er uheldig, kan temperaturen i de perioder falde lidt for meget for dig.
Lyder godt. Jeg har en slags byggvarmer på 2 kw, som jeg tænkte at stille derhen. Den slår fra, når den indstillede temperatur er nået. Problemet er vel at få det så lufttæt, at varmen ikke bare strømmer ud....
Efter at jeg har muret, hvor længe bør det stå, før jeg river?
Efter at jeg har muret, hvor længe bør det stå, før jeg river?
Brugen skal opnå 5Mpa trykstyrke, før den er ufølsom over for frostsprængninger. Dette tager ved +20C, mindre end et døgn. Der findes diagrammer, der viser sammenhængen mellem temperatur og styrkevækst. Men forudsat at du lykkes med at holde mindst +10 hvor du murer, ville jeg sige, at 2 døgn er tilstrækkeligt, sig 3 for at være på den sikre side!
Jeg har nu støbt min klods og lagde på plast og 10 cm isolering. Blandede betonen med varmt vand, sikkert 45-50 grader. Holder knapt 10 gr omkring området hvor betonen er støbt. Gør isoleringen nogen forskel på hærdetiden eller er det stadig 2 dage der gælder?
Senest redigeret:
Klik her for at svare