Hej!
Jeg har en udfordring, jeg har brug for hjælp til at løse.

Jeg har et hus med en gæstelejlighed på ca. 70 kvm, som ligger oven over en garage. Den var ikke 100% komplet, da huset blev købt, da der manglede bruser og komplet køkken. Tømreren (en ven) bemærkede, at bjælkerne er gamle og har længere afstand, end man normalt har nu om dage, dog ikke noget større problem.
Problemet - Da vi planlagde, hvor bruseren skulle være, så han, at der var lidt bevægelse i gulvet under. Fik da at vide, at fliser ikke er noget, der vil fungere godt, da de bare vil revne og kræver et fast gulv uden nogen bevægelse. For at slippe af med bevægelsen skal vi forstærke to bjælker på en eller anden måde.
Alt 1 - Tilføjelse af to helt nye bjælker mellem de nuværende. Besværligt og dyrt og kræver, at loftet fra garagen m.m. rives ned. De nuværende bjælker er flere meter lange.
Alt 2 - Montere 1-2 søjler, der støtter fra undersiden fra garagen og holder bjælkerne oppe og fjerner al bevægelse. Ulempen er, at det tager plads til bilen i garagen + Ser ikke så pænt ud.
Alt 3 - For at tage mindre plads kan man forstærke nedefra med en konstruktion, der ligner < . Dvs. i stedet for en søjle lige nedefra og op, går den fra loftet skråt ned mod væggen og derefter ned mod gulvet. (glemte, hvad det hedder)
Alt 4 - Kan man måske have noget andet i stedet for fliser? Noget der tåler mere bevægelse?
Skal forsøge at komme med billeder i løbet af dagen.
Værdsætter alle tips!