Jeg er i gang med at dele en gildesal med begrænset loftshøjde på ca. 209 cm. Jeg er i gang med at montere en skydedørskarm med modulmål 17x20. Karmen fastgøres i træreglar i siderne. Der er således ca. 9 cm mellem overkant dørkarm og loft. Jeg bruger stålreglar, hvor skinnen i loftet er cirka 5 cm høj. Ifølge normen skal jeg sætte en skinne hvor underkant er på 200 cm og mellem disse to skinner indsætte reglar. Problemet er, hvordan jeg skal få ind disse, da skinnerne overlapper hinanden. Derudover skal der gå et fleksrør til el i mellem rummet. Jeg overvejer derfor behovet for disse reglar og alternative løsninger.

Alternativ løsning 1 er, at jeg bruger en stålskinne, som jeg fæster i den øvre stålskinne uden at have nogen reglar imellem. I den ene ende bøjer jeg skinnen ned og fæster den i en stående træregel.

Alternativ løsning 2 er, at jeg fæster en træregel liggende i den øvre stålskinne med underkant på 200 cm.

Alternativ løsning 3 er, at jeg slet ikke bruger nogen underregel, da hårdgipsskivene alligevel ikke behøver at blive skruet i denne.

Hvad mener I? Findes der flere løsninger, som jeg har overset?
 
  • Skillevæg under konstruktion med lavt loft og monterede stålskenner. Kafferum med værktøj, malerbøtter og skarpt arbejdslys i baggrunden.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.