Hej
Billederne viser hver side af vores hoveddør. Den ene er en "reservkabelslange" som går ned til apparatrummet hvor alt vigtigt er (vand, varme, alarm osv).
Jeg ved ikke om denne nogensinde vil blive brugt, men jeg undrer mig over, hvad ville I gøre med den inden man lukker væggen?
Bare sætte en dåse i valgfri højde og være tilfreds?
Eller skal jeg bygge væggen op og fotografere med en målestok, så jeg kan bore hul og finde den igen og sætte en rotdåse?
Det andet billede viser to vandrør der kommer ud af væggen. Det øverste går til udtrækkeren på ydervæggen og det nederste er tilførslen til denne.
Jeg kan ikke få fat i min blikkenslager nu på grund af ferie, men det ydre rør til tilførslen (rør i rør), skal den slange ikke med ud gennem OSB og gips? Jeg tænkte, så jeg ikke laver et stort hul når det kun behøver at være et lille, alternativt kapper det ydre hylster inde i OSB-pladen og derved spilder en vigtig funktion med Rør-i-rør.
Jeg ville trække den ned så langt ned man kan. Lade den stikke lidt ud under gulvlisten. Ville sørge for, at den ligger helt lige vertikalt. Om nødvendigt, fjerner man gulvlisten og flytter den lidt længere op med rotdosa. Og ville trække et kabel, nylonline eller hvad som helst for i fremtiden ikke at have problemer med trækning.
RiR skal stikke ud nogle mm. Tanken er, at ved evt. lækage skal vand siver ud af røret. Ikke ind i væggen! Ud udenfor og indikere lækage. Ud UDENFOR facaden! Du kan vinkle den lidt nedad, så intet vand kan komme ind.
Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.