Nybliven husejer (1 måned) og nybagt far (1 uge) og nu er det altså tid til at børnesikre. Vi har opdaget, at det er ret besværligt at komme op og ned af entrétrappen, en stensat historie i fire trin, med barnevognen. Jeg overvejer at bygge en rampe for at løse problemet.

Jeg har tænkt noget i stil med to metalprofiler (ex http://www.bauhaus.se/norgips-skena-45x30x3000mm.html) på en tilpasset afstand. Hvordan fastgør jeg dem bedst muligt? Trappen er af denne type: http://stenanlaggningar.se/images/trappa.JPG, dog med lige kanter.

Eller bygge i terrassebrædder med fladjern øverst og i bunden (der kan du også grave i begyndelsen af trappen, så rampen fortsætter et stykke ned i bakken)

den der skinne er for tynd og knivskarp :S jeg byggede selv i trykimprægneret træ. lav nogle V'er, der passer i trappehullet under træskinnerne, og derefter noget, der holder dem parallelle. det skulle ligge på plads uden forankring! man behøver ikke gavle. det fungerer godt alligevel.

Senest redigeret:
Trykt trall kan være en god idé. Bliver dog en del arbejde med at skære, som jeg kunne have sluppet for, hvis jeg havde fundet en passende u-profil

Der findes færdige skinner, som kan købes til formålet. Google på barnevognsramp.

MarchColorDrink sagde:
Jeg har tænkt noget i stil med to metalprofiler (ex [link]) på en tilpasset afstand. Hvordan fastgør jeg passende disse? Trappen er af denne type: [link], men med lige kanter.
Det der er en ekstremt ubehagelig og skarp skinne beregnet til at blive brugt, når man sætter skillevægge op med stålregler.

Bygge i træ er nok nemmere, men hvis du vil have stål, kan det være en idé at tage til en byggesmedevirksomhed og se, om de har en passende u-profil.

• Synes
Christian Hasse-Lass
  • Laddar…
Ellers kan den lokale smed/metalfirma bøje en profil, som du vil have det.

Skal vognen ind? Intet lille tag, den kan stå under, og bare løfte ind indsatsen? Man trækker en masse grus og affald ind, hvis man trækker den ind.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.