Bernieberg Bernieberg sagde:
Spørgsmålet er, hvad forskellen er på din XPS og den i tråden @Derbyboy linkede til, hvor det sugede op enormt meget? Googled hurtigt og endte i en undersøgelse, hvor XPS i jord optog 20 vol%.
Produktdatablad for Jackofoam 250 med detaljer om anvendelse, tekniske data og opbevaring. Inkluderer billede af Jackofoam produktet.

:ok:
Forsøgte at svare på det i indlæg #227. Er man usikker kan man jo kigge nærmere på det, og skulle der være behov for det, kan man sætte livforstivning på et par steder. Så må man ofre stivhedsbidraget fra den indre træbjælke, da den må stykkes op. Men vurderer som sagt, at det ikke er nødvendigt.

Vil understrege, at jeg ikke ser dette som nogen drømmeløsning bedre end andre. Men forsøgte at tænke på at få bjælken til at smelte ind og at den skulle være let at bygge sammen med trækonstruktionen, og hæftede mig lidt ved den. Det er vel fremstillingen og eventuelt prisen, hvis det bliver meget specielt, som er mulige problemer. Men måske lettere, hvis man overgiver rustfrit, hvilket jeg indser nok er rimeligt at gøre. Måske er det også muligt at få fat i en færdig bjælke med fornuftige dimensioner, som kan fungere i en sådan konstruktion.
Undskyld, men hvad er livforstivning?

Synes din løsning er præcis, hvad jeg håber skal løse mit problem! Tusind tak! :ok:

Karrock
Læs lidt i starten, men har ikke fulgt med i hele tråden. Handler det ikke "bare" om at få beskyttelsen til at kunne klare slutningen af åbningsbevægelsen? Snebelastning burde ikke være et problem, hvis det bare manøvreres ryddet.

Et par meterhøje, aftagelige hjørnestolper og et wirespil som bådtrailer-spil, der spænder langsiden via en øje på midten af spandet. Er sådanne løsninger blevet foreslået? At opstille stolperne med eventuel skråstøtte og dreje nogle omgange er selvfølgelig ikke lige så let som at det fungerer helt passivt, men hvis spørgsmålet ikke er blevet løst på 300 indlæg, tænkte jeg i det mindste at tilføje, hvordan jeg ville have løst det.

• Synes
Huggedugge1
  • Laddar…
Karrock Karrock sagde:
Læs lidt i begyndelsen, men har ikke fulgt med i hele tråden. Handler det ikke "bare" om at få beskyttelsen til at kunne klare slutningen af åbningsbevægelsen? Snebelastning burde ikke være et problem, hvis den bare manøvreres ryddet.

Et par meterhøje, aftagelige hjørnestolper og et wiretræk som bådtrailerwinch, der spænder langsiden op via en løkke på midten af spændet. Er sådanne løsninger kommet op? At sætte stolperne ud med evt. skråstøtte og dreje nogle omgange er selvfølgelig ikke så let som at det fungerer helt passivt, men hvis spørgsmålet ikke er blevet løst på 300 indlæg, tænkte jeg at tilføje, hvordan jeg i det mindste ville have løst det.
Var inde på noget lignende fra start. Men vil have en motordreven løsning. Det bliver ikke praktisk, hvis man skal ud og trække i wincher og fjerne stolper. Så bliver poolen ikke brugt.

Huggedugge1 Huggedugge1 sagde:
[billede]
Ingen aning men så opfatter jeg det. Den sælges som lavt fugtabsorberende. [billede]
Ser jo unægteligt godt ud.

• Synes
Huggedugge1
  • Laddar…
D
OT:

Hvordan forestiller du dig motorløsningen?

:ok:

Undskyld men hvad er livförstyrning?

Synes din løsning er præcis hvad jeg håber skal løse mit problem! Tusind tak! :ok:
Livförstyvning eller livavstyvning er plader der svejses ind for at støtte livet sidelæns. Typisk trekanter der binder livet og flangen sammen. Hvis dele der presses sammen er for slanke kan de bue ud, knække, i stedet for at tage tryklasten. Plejer at illustreres med at man stiller en lineal eller noget på højkant og trykker på den, ved en bestemt belastning springer den ud og bøjer meget.

• Synes
Huggedugge1
  • Laddar…
D Derbyboy sagde:
OT:

Hur tänker du dig motorlösningen?
Installeret en traditionel rulleportmotor, der kan tage 3 ton. Styrer den med Sonoff Pro og Ewelink appen. Fungerer godt. (Bortset fra at dækket rammer poolsiden.) :crysmile:

Livforstivning eller livafstivning er plader, der svejses ind for at støtte livet i sideværts retning. Typisk trekanter, der forbinder livet og flangen. Hvis dele, der trykkes sammen, er for slanke, kan de bumle ud, knække, i stedet for at tage tryklasten. Plejer at blive illustreret med, at man stiller en lineal eller noget på højkant og trykker på den; ved en vis last springer den ud og bøjes meget.
Aha! Typ at bokse en ipe bjælke ind. Tak for svaret!

D
[billede]
- Der står lav fugtabsorption for den plade, du linker til,

- du oplever ikke, at de plader, du har monteret, er blevet tungere

- jeg linkede til et indlæg, hvor flamingo blev brugt i en varm spa om vinteren. Det kan være forskellen.

Du har ret klare indikationer på, at pladen ikke bliver meget tungere. Hvis du vil være sikker, kan du altid ringe til Jackon og spørge og/eller lave en prøve på en plade. Minimal arbejdsindsats i det store hele.

Du ved, hvad jeg ville have gjort...

• Synes
Bernieberg og 1 anden
  • Laddar…
D
Installeret en traditionel rullportmotor som tager 3 ton. Styr den med Sonoff Pro og Ewelink appen. Fungerer fint. (Bortset fra at dækket slår mod poolsiden.) :crysmile:
Kan du linke til en motor, får ingen fornuftige søgeresultater på "rullgrindsnotor".

Jeg antager, at den er helt usynlig, ingen synlige wirer eller lignende.

D Derbyboy sagde:
Kan du linke til en motor, får ingen rimelige søgeresultater på "rullgrindsnotor".

Jeg antager, at den er helt usynlig, ingen synlige kabler eller lignende.
Det er et tandhjul, der sidder på motoren, som går i en tandstang, der er fastgjort til pooldækket.

Finder ingen link til den nu, men købte den via Alibaba.

Invoice fra Fujian Omker Intelligent Technology med detaljer om gateåbner, kuggstang, alarm lampe, fjernkontroller og wifi åbning enhed.

D Derbyboy sagde:
Kan du linke til en motor, får ingen fornuftige søgeresultater på "rullgrindsnotor".

Den står altså ved den kortende, som er op mod hegnet. Ret lille, så det er ikke noget, der ses direkte. Så bruger jeg ikke wifi-modulerne, men har installeret en Sonoff løsning, som jeg har på belysning inde og ude, bar, mm.

D Derbyboy sagde:

Her er et svagere alternativ som Amazon sælger. Vigtigt med at få en motor der klarer så meget som muligt samt at den ikke er programmeret i prom til at lukke efter X antal sekunder. Ellers er det en simpel løsning.

CO-Z Automatic Sliding Gate Opener with 2 Remote Controls, Electric Rolling Driveway Slide Gate Motor, Complete Gate Operator Hardware Security System Kit for Sliding Gate Up to 40 Feet https://www.amazon.com/dp/B0197V3OD2/ref=cm_sw_r_cp_api_glc_i_85AS0QBXFECSPENFVG9J

D
Tak, der er en god wow-faktor på sådan en. Vigtigt at den synkroniserer med poolbelysningen også. :)

• Haha
Huggedugge1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.