Y
Ifall jag bara sätter dit en säg 2x2 längst med hela, typ stänger igen allt nertill... vad händer då, mögel?

musband.jpg

Gammelt problem. Du sømmer almindeligt hulbånd 20mm nedefra. De fleste Älvsbyhus ejere gør det nu om dage. Luften cirkulerer, men ingen mus kommer ind.

Y
okay, godt.. var inde på det spor men ingen turde spekulere i om det kvælte ventilationen for meget.

Det var en snedker, der nævnte, at de bare satte en planke under, om det lukkede helt eller ej, det opfattede jeg dog ikke. - men lød praktisk..

Det fungerer meget godt. Nogle lægger endda insektnet samtidig!

Y
men hvordan fastgør de insektnettet så? på panelet forstår jeg jo, men hvor klemmer de fast den anden ende.. eller måske trækker de ikke nettet hele vejen til fundamentet..

Man skærer ca. 3 cm strimmel og hæfter mod træet i enden. Så sømmer man på båndet.

Y
jeg var og kiggede på de forskellige hulbånd jeg kunne få fat i, men de havde ret store huller hvilket trodser hvad der påstås at mus kan komme igennem... men, supplerer jeg med net først, så burde de jo ikke være så forstyrrede, så de gnaver et hul via et lille hul i båndet måske..

Er det en gammel gård?, der ligger intet stødhegn og roder, spænd dette under, skræmmer det heste skræmmer det vel mus :-)

Y
haha, jaja, i dag har jeg jo brugt en tusinde på elektriske skræmmemidler så hvorfor ikke gå hele vejen og lægge strøm i et beskyttelseslag rundt om husets kant... bzzZzzzz..

måske lige så godt at tage dørhåndtaget også så man slipper for naboerne :)

Du skræmmer mig garanteret. Hehe

Y
næmen alvorligt, hulbåndene havde typisk 7 mm huller og anticimex siger vel 5-6 mm.. en sælger sagde at den gamle skole underviste at huller store som en blyantspids var stort nok til mus... så jeg véd fandeme ikke..

undrer om jeg bare skal klemme brædder mod fundamentet og montere de musbånd i stedet, men det ville jo se forfærdeligt ud.. hulbånd ville i det mindste ikke være synlige..

findes jo enkoma musbånd fleksible og netop enkom til dit problem

• Synes
Walann
  • Laddar…
Y
*forstår ikke rigtig* er "enkom" et fabrikat eller et fremmed ord for mig :)

googlede men fandt ikke noget fornuftigt

Y
nå ja men det er jo de musbånd jeg ikke kan bruge, for de passer ikke sammen med hvordan mine vægge er snedkereret

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.