2,023 læst ·
7 svar
2k læst
7 svar
Banke det mexicanske murstenspanel ned inden ny puds, et must??
Hej min håndværker siger, at han er nødt til at banke den eksisterende mursten ned på vores hus, før han lægger ny puds på hele huset. Huset er bygget i 80 og facaden er i god stand, ikke mange revner mm. Nu undrer jeg, om dette er nødvendigt, eller om man ikke kan pudse direkte på, da det jo bliver en ret stor meromkostning....... Tak for hjælp, Malin
Mja, ingen ved hvordan teglet sidder fast...men vil man undgå omkostninger så er vel det nemmeste at lade teglet være?
Jeg kender et lignende job, som min ven byggevirksomhed udførte sidste år, tror jeg. Dengang handlede det om et teglhus, der var blevet slammalet. De pudsede først hele facaden op med noget der blev kaldt klistermørtel, så man fik en jævn overflade, og derefter blev der rullet et tyndt lag puds over overfladen. Det blev virkelig flot! Naboen ved siden af havde et identisk hus, så man kunne virkelig se effekten før/efter. Nabohuset så rigtig slidt ud, mens det pudsede hus så ud som om, det var helt nyproduceret. Kan nok få fat i lidt billeder og mere info, hvis du er interesseret.
Hvis det er bygget 80, så er der vel intet under mexin at pudse på? Eller skal I isolere og pudse? Dette giver jo en merværdi.
Hej min byggare siger at for at undgå fugtskader så er det bedste at banke ned murstenen, hvad tror I om det?
hvad skal lægge pudset på?
det går at pudse på mexitegel, men når bygherren ikke kan stole på den bagvedliggende konstruktion. så må man gøre andet.
er bygherren seriøs, så vil han have, at du skal få det bedste og at det holder.
nu med alle bloggere og fora må man gøre det bedste for kunden. hvis man skal holde i længden
det går at pudse på mexitegel, men når bygherren ikke kan stole på den bagvedliggende konstruktion. så må man gøre andet.
er bygherren seriøs, så vil han have, at du skal få det bedste og at det holder.
nu med alle bloggere og fora må man gøre det bedste for kunden. hvis man skal holde i længden
Klik her for at svare