Marc Spagnolo (TheWoodWhisperer) og Mattias Wandel bruger ofte Baltic Birch Plywood i deres projekter.
Hvad hedder dette i Danmark og hvor kan man få fat i det?
Jeg har besøgt alle lokale byggemarkeder, men det eneste jeg finder er en nogenlunde grov version af konstruktionskrydsfiner, som ikke ligefrem fremkalder nogen skabelsesglæde.
Jeg søger efter 12, 15 (16) og 19mm.
Hvad hedder dette i Danmark og hvor kan man få fat i det?
Jeg har besøgt alle lokale byggemarkeder, men det eneste jeg finder er en nogenlunde grov version af konstruktionskrydsfiner, som ikke ligefrem fremkalder nogen skabelsesglæde.
Jeg søger efter 12, 15 (16) og 19mm.
Og med tanke på prisen, bliver det nemt til, at man kigger på MDF i stedet. Er i samme situation, plejer at kigge ind i savværket på byggemarkedet hver gang jeg er der, køber rester som er blevet til overs og lægger på lager.
Fliker ind et link til denne tråd hvor RealElwood har listet de forskellige kvalitetsgrader for Plywood.
Var det på Beijer du bestilte?
Fortæl gerne mere, når du har modtaget leveringen, om hvordan kvaliteten er. Jeg skal snart i gang med en bænk til kapp-/geringssaven, den bliver i 18 mm krydsfiner tænkte jeg.
Beklager - glemte opfølgningen.
Krydsfineren er af meget god kvalitet, jævn og fin på begge sider.
Kvaliteten var jo B/BB hvilket betyder, at den ene side har kvistreparationer med maks. diameter omkring 15 mm, og den anden side må have maks. diameter 50 mm (mål taget fra hukommelsen da det blev bestilt, kan være forkert).
Kvistreparationerne er så fint lavet, at man ikke bemærker dem før en mere grundig inspektion.
Mine plader var skadede i et hjørne, så der var nogle lag, der var separeret, men jeg fik en god rabat for dette.
Krydsfineren er af meget god kvalitet, jævn og fin på begge sider.
Kvaliteten var jo B/BB hvilket betyder, at den ene side har kvistreparationer med maks. diameter omkring 15 mm, og den anden side må have maks. diameter 50 mm (mål taget fra hukommelsen da det blev bestilt, kan være forkert).
Kvistreparationerne er så fint lavet, at man ikke bemærker dem før en mere grundig inspektion.
Mine plader var skadede i et hjørne, så der var nogle lag, der var separeret, men jeg fik en god rabat for dette.
Her er der en butik, der ser ud til at have et velassorteret lager: http://bonnet.se/byggskivor-och-plywood/snickeriplywood.html
Klik her for at svare