Der er mange, der stiller spørgsmålet om indvendige vægge er bærende eller ej. Men næsten hvert tilfælde er vel unikt, så her kommer mit spørgsmål.
Jeg har markeret med rødt de vægge, jeg gerne vil fjerne. Håber at nogen kan med denne sparsomme information svare på om de er bærende.
Takker på forhånd.
Plantegning af hus med to røde markeringer på væggene ved toilettet og entréen, der overvejes fjernet. Plantegning af øverste etage med markerede vægge i rødt, viser køkken, stue, soveværelser og hall. Besøgende spørger om væggenes bærende funktion. Gult hus i to etager med tagterrasse og veranda, omgivet af buske og grusvej. Facaden er delt i gul og brun sektion.

Væggen ved WC er ikke bærende, men den ved indgangen er det sandsynligvis.

Væggen mellem Entré og spisestue er med stor sandsynlighed bærende, men det er normalt set intet problem at lave en døråbning.

Anna_H Anna_H sagde:
Væggen mellem Entré og spisestue er med stor sandsynlighed bærende, men det er normalt set intet problem at lave en døråbning.
Det kan i så fald være et alternativ. Men man må vel så forstærke, hvis man bliver nødt til at skære en stående regel? Og byggetilladelse måske?

Magnus E K
Jeg ville være begyndt med at fikse bulen i facaden og rette det skæve tag op.

• Haha
thced og 2 andre
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K sagde:
Jeg ville være startet med at fikse bulen i facaden og rette det skæve tag.
:rofl:

BirgitS
W Wilhelm T sagde:
Og byggetilladelse måske?
Byggeanmeldelse er nødvendig, når man foretager indgreb i den bærende konstruktion.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.