Hej!

Jeg er ikke god til det her med konstruktioner og spørger derfor ekspertisen her om hjælp til vores planlægning.

Vi har lige købt et rækkehus, som vi ønsker at ændre planløsningen på med hensyn til stueetagen.

Vi vil gerne fjerne soveværelset i stueetagen helt for at forstørre køkkenet. Vi vil også gerne fjerne den lille vægstump til venstre for fryseren for at skabe en mere åben følelse. (se vedhæftet pdf med originaltegning - vores hustype: Cgvb)

Er dette muligt? Jeg tolker tegningen således, at kun væggene på hver sin side af badeværelserne er bærende - tolker jeg dette korrekt?

I dag har man fjernet en del af soveværelset for at forstørre køkkenet noget samt skabe opbevaringsplads i en ny gang. I forbindelse med dette har man lavet en skrå indgang til køkkenet, og her kommer min bekymring ind i billedet. Hvis I ser vedhæftet billede, så ser det unægteligt ud som om, at der ligger bjælker over åbningen i samme form som den gamle planløsning.

Det er betonloft mellem kælder og stueetagen.

Hvad tror I, kan man rive og se glad ud?

Peter

Peter_GBG sagde:
I dag har man taget en del af soveværelset for at forstørre køkkenet noget samt skabe opbevaringsplads i en ny hall. I forbindelse med dette har man lavet en skrå indgang til køkkenet, og her kommer min bekymring ind i billedet.
Kan du uddybe lidt.
I vedlagte tegning er der ikke indtegnet noget soveværelse i forbindelse med køkkenet??

Hvis du ser på plantegningen vedrørende Cgvb (den tredje fra venstre), så ser du den oprindelige planløsning. Vedhæfter også den eksisterende planløsning her:
Planløsning af et hus med køkken, stue, toilet, og entré. Vist i farver med detaljer som trapper og døre markeret.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.