Har fået problem med revner på væggen i vores nyrenoverede stue. Det er sandsynligvis sætninger. Vi bor i et etplanshus på 122 m2 bygget i 1991. Vi har øget åbningen på en bue med 20 cm i en allerede buet væg, der går gennem huset. Vores bygningsinspektør sagde, at det kun var ydervæggene, der er bærende, men kan det være, at det er denne åbning, der har forårsaget vores problemer (bliver lidt bekymret). Hvad skal jeg i så fald gøre? Kan det være, at væggen har været bærende alligevel? Der er to store buer i den, og den er ikke forstærket, men blot bygget på almindelig vis og beklædt med spånplade. Taknemmelig for svar
Vigtigere er væggens dimension... Og " Der er to store hvælvinger i den og den er ikke forstærket men blot sat op på almindelig vis samt beklædt med spånplade. " er hmmm bærende konstruktion R30 må man vel håbe så føles spån ikke som seriøst.. væggen burde være mindst 145 mm og indeholde 2 gips 95 regel 2 gips alternativ er 1 lag gips udskiftet med et lag ply eller osb
Klik her for at svare