Har et hus bygget -61 og er lidt usikker på om der findes en bærende væg i huset
 
Hej Susanne og velkommen til Byggahus forum!

Sandsynligheden for det er høj, men det kan ikke afgøres uden mindst en planritning. Et udvendigt foto af huset siger også ganske meget.
 
Takker
Ser ud så her
 
  • Trægulv og hvid væg med en lille træboks i hjørnet samt ventilationsrist.
  • Træbeklædt overflade med lyst træ, set på tæt hold, mod en hvid væg og en brun baggrund.
  • Et murstenshus med en græsplæne foran. Der er en kældergitterventilation og et firkantet vindue. Himmel overskyet.
Et etplanshus fra -61 med opbevaring på loftet altså. Så afhænger det af, hvilken type spær huset har. Hvis spærene ser sådan ud Tegning af en tagstol med hældende sider, støttebjælker i midten og markeringer for dimensionerne IH og IB.
er væggen/væggene midt i huset i mønningens retning bærende. Ser spærene sådan ud, findes der ingen bærende indervægge.
En trætakstol i en gavlform, viser en trekantet konstruktion uden bærende indvendige vægge, relevant for et hus bygget i 1961.
 
Filmet på loftet for at vise, hvordan det ser ud
 
  • Synes
under_construction
  • Laddar…
Ja det er fagverksspær af W-typen. De er selvbærende mellem ydervæggene. Det betyder, at ingen indervægge er bærende.
 
Mange tak for hjælpen du er guld værd
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.