Kan nogen se på disse tegninger, om den markerede væg er bærende? Planen er at tage væggen ned for at få en større entré.

• En bygningstegning med markeret væg. Tre plantegninger og facadevisninger synlige. Personen spørger, om den markerede væg er bærende.
  • Væg i træ med røde markeringer, muligvis strukturel. Bemærk også dør og tilstødende vægareal. Diskussion om nedriving for større hall.
Det virker meget usandsynligt, at den skulle være bærende.

Den er ikke bærende. Hvis du ser på kælderplanet, har du hjertemuren der mod fyrrum og vaskerum. Væggen, som på næste plan står ovenpå hjertemuren, er bærende. Altså, ikke den du vil rive ned.

Enig med foregående trådsvar;

en bærende væg går normalt på tværs af spærretning. og denne ligger i linje med spær og burde ikke indebære nogen problemer i dit tilfælde...

ud fra mine formuleringer kan du læse, at jeg ikke ved med sikkerhed, og vil man være på den absolut sikre side, taler man med en konstruktør...

/PC

ok tak for svarene jeg vidste at vejen på tværs af spær var bærende men tænkte måske om der fandtes flere bærende. væggen som jeg skal tage ned er 7cm tyk men det er jo et gammelt hus og alle vægge er tykke

Save alle bortset fra en, den saver du af med håndsav...napper det, så er der tryk på den.....

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.