Endnu en "bærende væg"-tråd :)

Var på stadskontoret og fik, efter lidt hjælp, frem tegningerne til min ejerlejlighed. Desværre så kan jeg ikke noget om sådanne tegninger som jeg fik af damen.

Væggen jeg vil fjerne er den rødmarkerede i den her tegning:
ritning%202.png

Og her er den tegning som jeg ikke forstår så meget af:
ritning%201.png

Er det ok at fjerne den væg (efter jeg har talt med bestyrelsen selvfølgelig)?
Og hvordan ved jeg om der er el eller anden skidt i væggen?

Tak på forhånd!

4 etager og stenhus? Væggen du vil fjerne er 7 cm tyk? Hvis huset er bygget i sten og indervæggen er 7 cm tyk, er den sandsynligvis ikke bærende. Den består da mest sandsynligt af letbetonblokke og kan fjernes. Tal dog med bestyrelsen først, da de kan have meninger om sådanne foranstaltninger, selvom du har ret til at gøre dette.

JanneL sagde:
4 etager og stenhjem? Væggen, du vil fjerne, 7 cm tyk? Hvis huset er bygget i sten og indre væggen er 7 cm tyk, er den ikke bærende. Består så sandsynligvis af letbetonblokke og kan fjernes. Tal dog med bestyrelsen først, da de kan have synspunkter på sådanne foranstaltninger, selvom du har ret til at gøre dette.
3 etager er huset, og hvor tyk væggen er, ved jeg ikke rigtigt, måske 10 cm. Jeg ved heller ikke, hvad huset er lavet af.
Det kan altså ikke udlæses noget om væggens bærende eller ikke-bærende fra min anden tegning i første indlæg?

Det faktum, at væggen ikke findes med på, hvad der udgiver sig for at være en k-tegning, synes jeg er ret sigende. Ikke bærende.

mvh

hurk sagde:
Det faktum att väggen inte findes med på hvad der udgiver sig for at være en k-tegning synes jeg er temmelig afslørende. Ej bærende.

mvh
Edit:
Tak for hjælpen!

Det lyder jo rimeligt :)
Så skal jeg bare tale med bestyrelsen, før jeg river det ned.

Hvordan gør man med el-ledninger? Der er to stykker runde låg på væggen (hver side om åbningen til stuen), hvor der gemmer sig ledninger bagved. Men jeg ved jo ikke rigtigt, hvordan de strækker sig inde i væggen.

LPP - løses på stedet

Du skal sørge for at fræse spor i de tilstødende vægge samt have en elektriker standby, der kan trække rør og ledning til dig.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.