Endnu en "bærende væg"-tråd 
Var på stadskontoret og fik, efter lidt hjælp, frem tegningerne til min ejerlejlighed. Desværre så kan jeg ikke noget om sådanne tegninger som jeg fik af damen.
Væggen jeg vil fjerne er den rødmarkerede i den her tegning:

Og her er den tegning som jeg ikke forstår så meget af:

Er det ok at fjerne den væg (efter jeg har talt med bestyrelsen selvfølgelig)?
Og hvordan ved jeg om der er el eller anden skidt i væggen?
Tak på forhånd!
Var på stadskontoret og fik, efter lidt hjælp, frem tegningerne til min ejerlejlighed. Desværre så kan jeg ikke noget om sådanne tegninger som jeg fik af damen.
Væggen jeg vil fjerne er den rødmarkerede i den her tegning:

Og her er den tegning som jeg ikke forstår så meget af:

Er det ok at fjerne den væg (efter jeg har talt med bestyrelsen selvfølgelig)?
Og hvordan ved jeg om der er el eller anden skidt i væggen?
Tak på forhånd!
4 etager og stenhus? Væggen du vil fjerne er 7 cm tyk? Hvis huset er bygget i sten og indervæggen er 7 cm tyk, er den sandsynligvis ikke bærende. Den består da mest sandsynligt af letbetonblokke og kan fjernes. Tal dog med bestyrelsen først, da de kan have meninger om sådanne foranstaltninger, selvom du har ret til at gøre dette.
3 etager er huset, og hvor tyk væggen er, ved jeg ikke rigtigt, måske 10 cm. Jeg ved heller ikke, hvad huset er lavet af.JanneL sagde:4 etager og stenhjem? Væggen, du vil fjerne, 7 cm tyk? Hvis huset er bygget i sten og indre væggen er 7 cm tyk, er den ikke bærende. Består så sandsynligvis af letbetonblokke og kan fjernes. Tal dog med bestyrelsen først, da de kan have synspunkter på sådanne foranstaltninger, selvom du har ret til at gøre dette.
Det kan altså ikke udlæses noget om væggens bærende eller ikke-bærende fra min anden tegning i første indlæg?
Edit:hurk sagde:
Tak for hjælpen!
Det lyder jo rimeligt
Så skal jeg bare tale med bestyrelsen, før jeg river det ned.
Hvordan gør man med el-ledninger? Der er to stykker runde låg på væggen (hver side om åbningen til stuen), hvor der gemmer sig ledninger bagved. Men jeg ved jo ikke rigtigt, hvordan de strækker sig inde i væggen.
Klik her for at svare