Her kommer endnu en tråd om bærende væg eller ikke. Det er sådan, at jeg har revet væggen til katteloftet op for at kunne lave et større rum. Huset er et gammelt tømmerhus fra begyndelsen af 1900-tallet med mansardtag.
Da jeg rev væggen, var der stående reglar i den, hvoraf 1 i midten var en stolpe på ca. 10 cm i diameter. Og mod taget og gulvet er der en liggende stolpe i samme diameter. Åbningen, jeg ønsker at lave, er 4 meter. Og stolpen sidder midt i der. Så den er nok bærende. Men der er ingen væg nedenunder på stueetagen. Men det er måske en støttestruktur til tagstolen? Mit spørgsmål er, om jeg kan fjerne den stående stolpe samt den liggende stolpe. Og sætte en limtræsbjælke mod taget på 4 meter og stolper i enderne?
skal forsøge at få ind lidt billeder.

Mvh Anders

Renovering af loft med blotlagte træbjælker og vægge, isolering synlig. Der er byggeaffald og en rulle papir i forgrunden.

Træbjælkesamling i loftkonstruktion med ubehandlet træ i en gammel bygning. Synlige revner og ujævnheder i træet.

Træramme med råt, gammelt tømmer under renovering. Splintret træ og rustne søm indikerer slitage og behov for vedligeholdelse.

Byggeområde med synligt træværk og isolering, løse brædder og støv på gulvet under renovation af indendørs strukturer.

Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.