Jeg undrer mig over, om nogen her kan hjælpe mig med at fastslå, om jeg kan bytte plads på en dør i min etagelejlighed og bytte placering af en meget dumt placeret trappe til overetagen, hvilket betyder, at jeg skal lave en ny åbning til døren til soveværelset og et nyt hul i gulvet til den nye placering af trappen. Spørgsmålet er, om væggen er bærende, og om gulvet kan skæres for et nyt hul?
Huset er fra år 1952, og min lejlighed ligger på 10. og 11. sal, altså de højeste i huset.
Vedhæfter skitse over ændringen og konstruktionsplan over lejligheden.
Huset er fra år 1952, og min lejlighed ligger på 10. og 11. sal, altså de højeste i huset.
Vedhæfter skitse over ændringen og konstruktionsplan over lejligheden.
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dit spørgsmål, men en tanke om anden salens plantegning.
Den lille korridor til badeværelset ser meget smal ud. Jeg forstår, at du vil have rummet så stort som muligt, men min følelse er, at det ville være bedre at udvide korridoren lidt. Desuden bør døren ind til rummet åbnes mod væggen til korridoren. En dør bør ikke åbnes ind i rummet som du har tegnet.
I øvrigt forstår jeg, hvis du vil flytte trappen.
Min lille refleksion.
Den lille korridor til badeværelset ser meget smal ud. Jeg forstår, at du vil have rummet så stort som muligt, men min følelse er, at det ville være bedre at udvide korridoren lidt. Desuden bør døren ind til rummet åbnes mod væggen til korridoren. En dør bør ikke åbnes ind i rummet som du har tegnet.
I øvrigt forstår jeg, hvis du vil flytte trappen.
Min lille refleksion.
Kan være problem at lave en døråbning så tæt på ydervæggen afhængigt af hvilken konstruktion ydervæggen har. Nogle gange "understøtter" ydervæggen sig mod indre væggen. Det er bedst at kontakte kommunens arkitektkontor, som burde have alle tegningerne og kan give dig besked om det kan lade sig gøre. El-ledninger kan jo omlægges, hvis de skulle være der hvor du vil lave hullet, værre er det, hvis der er vandrør på stederne.
Bestyrelsen skal også informeres og godkende ændringen, men det går jeg ud fra, at du allerede har tænkt på.
Bestyrelsen skal også informeres og godkende ændringen, men det går jeg ud fra, at du allerede har tænkt på.
Klik her for at svare