Planløsning af en enplansvilla med en rød cirkel, der markerer en væg, som ejeren overvejer at fjerne. Viser mål og vægplaceringer. Planløsning af enplansvilla med rødt markeret væg for mulig nedrivning. Planløsning af enplansvilla med markeret væg, muligvis ikke bærende. Viser dimensioner og konstruktion, brugt til vurdering af ombygning. Hej!
Vi har nyligt købt en etplansvilla med fladt papptak, vi vil tage en væg ned i huset men er usikre på, om væggen er bærende eller ej, men sandsynligvis ikke. Vi har ingen tagspær at tage udgangspunkt i (så vidt vi ved) og tagrenden er invendig på en eller anden måde.
Derfor mit spørgsmål, er der nogen her, der ved, hvordan man kan vurdere, om en væg er bærende?

vedhæfter billeder af planløsning samt en rød ring rundt om den væg, vi vil tage ned.

MvH
 
I betragtning af hvordan bjælkelagsplanet ser ud med tre vandrette "bjælker" så er det usandsynligt, at nogen lodret væg er bærende.

Døråbningen på 2.70 mellem "spisestue" & "stue", har den nogen "bjælke" i loftet? Hvor tyk er den?
 
  • Synes
Hanna Eriksson Harrkvist og 1 anden
  • Laddar…
Demmpa Demmpa sagde:
Med tanke på hur bjälklagsplanet ser ut med tre vandrette ”bjælker” så kommer ingen lodret væg være bærende.

Døråbningen på 2.70 mellem ”spisestue” & ”stue”, har den nogen ”bjælke” i loftet? Hvor tyk er den?
åbningen mellem spisestue og stue er i øjeblikket en væg, dette er det oprindelige design, og væggen er lavet af den forrige ejer. Nu er der kun åbningen (en bue) mellem stue og gang og den ”bjælken” mod loftet er godt 12-13cm i bredden
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.