Hej,
Min kæreste og jeg ser på en lejlighed, nærmere bestemt en førstesal i et funkis hus med valmet tag fra 1938. En potentielt afgørende faktor for os er, om det er muligt at slå en af væggene ned i huset. Jeg har prøvet at læse noget om det, og mit gæt er, at væggen er bærende, da tagspærene ligger vinkelret mod væggen. Er der nogen, der er mere kyndige til at bekræfte dette baseret på denne original-tegning? Jeg har markeret den pågældende væg med rødt.
Hvis det alligevel er en bærende væg, hvordan ser mulighederne så ud for at lave en afveksling med en limtræsbjælke, og hvad kunne det koste?
Helt klart bærende, der findes jo en tilsvarende væg på begge etager nedenunder (stueetage + kælder). Desuden er spændvidden 9m, så der må være en bæring.
Kræver helt klart en kraftig konstruktion for at bære taget ovenpå, og husk at det skal hvile på siderne, så der klarer I jer nok ikke uden nogle søjler, der tilslutter til sidevæggene.
Omkostning, ingen anelse. For en seriøs omkostningsberegning skal en professionel nok se på det på stedet.
Helt klart bærende, der er jo en tilsvarende væg på begge etager nedenunder (stueetage + kælder). Derudover er spændvidden 9m, så der må være en bæring.
Der kræves helt klart en kraftig konstruktion for at bære taget ovenover, og glem ikke, at den skal hvile på siderne, så der klarer I jer nok ikke uden nogle søjler, der forbinder til sidevæggene.
Omkostninger, ingen idé. For en seriøs omkostningsberegning må en professionel nok se på stedet.
Jeg forstår, jeg må gøre det sådan! Tak for hjælpen 😊
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.