6,477 læst ·
5 svar
6k læst
5 svar
Bærende væg? Hvem udfører kontrol om den er bærende?
Tænkte bygge om lidt nede i kælderen og skal så rive 2 vægge. Hvem kontakter man for at finde ud af, om disse er bærende eller ej? Er næsten 100% sikker på, at de ikke er det, da der går en hjærtevæg, som er massiv beton, lige gennem huset, og disse vægge er måske 2-3 cm brede! Men vil alligevel have en fagmand, der siger sit for at være helt på den sikre side.
Er der nogen, der kan give navne på personer/firmaer i Gävle-området, så ville det være vidunderligt. Og er der nogen, der har hyret nogen til at gøre dette og som ved, hvad det kan koste for en kontrol?
Er der nogen, der kan give navne på personer/firmaer i Gävle-området, så ville det være vidunderligt. Og er der nogen, der har hyret nogen til at gøre dette og som ved, hvad det kan koste for en kontrol?
Du kan kontakte byggetilladelseskontoret i din kommune. Jeg er ret sikker på, at de har konstruktionsplaner for huset. Er det en bærende væg, bliver du nok nødt til at søge tilladelse, hvis dine ændringer ville påvirke bæreevnen.
Atom, har sendt en mail til dem nu, så må jeg se, om de svarer 
harry73, hvad jeg har læst, så kan vægge være "hjælpebærende", hvis der er flere tæt på hinanden, selvom de er smalle og føles lidt "ranglet". Men jeg ved ikke, om det helt passer, vil derfor have en ekspert her, der kan give mig 100% garanti på, at jeg kan rive væggene ned, for det ville være ret dumt at stå der bagefter med halvdelen af stueetagen nede i kælderen
harry73, hvad jeg har læst, så kan vægge være "hjælpebærende", hvis der er flere tæt på hinanden, selvom de er smalle og føles lidt "ranglet". Men jeg ved ikke, om det helt passer, vil derfor have en ekspert her, der kan give mig 100% garanti på, at jeg kan rive væggene ned, for det ville være ret dumt at stå der bagefter med halvdelen af stueetagen nede i kælderen
Bestemt! Ingen problemer. Kom med ejendomsbetegnelsen.Grillen sagde:
Alle disse dokumenter er offentlige.
Edit.
Har du ikke allerede fået svaret?
http://www.byggahus.se/forum/byggma...ggar-ar-barande-bilder-finns.html#post1659698
Senest redigeret:
Altvidende
· Stockholm
· 1 831 indlæg
Væggene er ikke bærende eller hjælpebærende!
Klik her for at svare