Hej alle sammen,
Som I måske har set blandt mine tidligere indlæg, har jeg for nylig købt et renoveringsprojekt. I øjeblikket møder jeg forskellige byggefirmaer for tilbud på renovering af huset. Ingen ved præcis, hvor bjælken ligger, og hvilken væg der er bærende. Så jeg vil gerne have, at I hjælper mig med at finde en løsning.

Hvem skal hjælpe mig med at finde ud af, hvilken væg der er bærende, og i så fald hvad det er for en type bjælke (stål eller træ).

Er det en konstruktør, arkitekt eller bygningsingeniør, man skal kontakte?

Vedhæfter billede af tegning samt af de vægge, jeg mistænker for at være bærende.

• Plantegning af hus, viser layout af værelser, døråbninger og vægge. Inkluderer facaden mod vest og skala. Bruges til at identificere bærende vægge.
  • Husindgang med åbent dør, murstenssøjle og hvide vægge; to vinduer med persienner, alt sammen under en mørk trætagrende.
  • Murstenshus med skråtag og åbne døre, omgivet af blomster og græsplæne. Muligvis bærende vægge som diskuteres.
  • Køkken med brune skabe, gul væg og trægulv. Der er en håndvask, komfur og emhætte. Billedet bruges til at diskutere bærende vægge i renovering.
  • Indvendigt billede af to tilstødende rum i et hus med parketgulv og trægulv, set gennem døråbning; belysning fra vinduer.
  • Et tomt rum med parketgulv og hvide vægge, en åben dør til en gang med træpaneler.
Jeg har haft noget lignende men ikke lige så langt eller dybt.
Dengang bar det bare af på væggen og resten stak ud uden bjælke.
Resultatet blev, at det hang ned efter et antal år.
Det, der kunne ses hos mig, var loftet, der dyppede ned og måtte rettes, da vi skiftede.
Mit hus var bygget slutningen af 60'erne.

Mit vilde gæt er, at bjælken ligger ovenfor dagligstuedørene på de to sidste billeder, mest sandsynligt en I eller H-bjælke i stål.

Det du har brug for er en bygningsingeniør med konstruktionsfokus.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.